Anketa:
WRCup TROPHY VVP Sereď - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťEnduro - WRCup TROPHY VVP Sereď
Kedy: | 28.11.2015 08:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Sereď ![]() |
Kto: | Grizzly (Grizzly660) vás pozýva |
Kontakt: | info@wrcup.eu |
Diskusia:

Značky:
.Wolf Riders Cup TROPHY VVP Sereď 28.11.2015
3 hodinový štvorkolkový a 2 hodinový MOTO maratón. |
Re: Wolf Riders Cup TROPHY VVP Sereď 28.11.2015
510 foto z posledného WRCup od nášho dvorného fotografa Toma Lensmana : |
Wolf Riders Cup TROPHY VVP Sereď 28.11.2015
Včera prebehol prvý prieskum aktuálneho stavu trate pred pretekom 28.11.2015 vo VVP Sereď. Prášiť sa určite nebude, ale oproti marcovému preteku je terén oveľa menej podmočený. Bahniská, ktoré sme museli v marci obchádzať, aby sa tam niekto neutopil sú momentálne všetky bez problémov prejazdné.... Rovnako aj tie tri hlboké vojenské jamy neďaleko štartu. Ak náhodou nezasneží, celkom určite to budej menej náročné ako naposledy.. |
Wolf Riders Cup TROPHY VVP Sereď 28.11.2015
ZMENY k WRCup TROPHY 28.11.2015 vo VVP Sereď : |
Wolf Riders Cup TROPHY VVP Sereď 28.11.2015
Máme 50 registrácií, z toho 21 zahraničných jazdcov. Len tí motorkári nejako pustili do gatí - iba dvaja majú odvahu jazdiť dve hodiny Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (26.11.2015 18:20) |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!