Anketa:
Otvorenie Mototuristickej sezóny 2017 Kremnica - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Otvorenie Mototuristickej sezóny 2017 Kremnica
Kedy: | 06.05.2017 11:00 - 18:00 |
---|---|
Kde: | Kremnica pešia zona ![]() |
Kto: | Boris (kremnica) vás pozýva |
Kontakt: | borgio750@gmail.com |
Taktiež su vitane RETRO stroje, CAFE RACE, FUN BIKE, VETERANI a ine exoty, ktore vystavime vo vyhradenom priestore. POZOR v pripade hnusneho počasia zmenime termin:
Vzhladom na nepriaznive predpovede pocasia posuvame termin o tyzden,takze sa vidime sobotu 6.Maja o11h.Vdaka za porozumenie.Borgio Casovy plan podujatia:10-11h prijazd ucastnikov od 11,15-12,30 jazdy zrucnosti, 12,30 slavnostne otvorenie mototuristickej sezony v Kremnici 11-13h lahky obed pesia zona 13,00 vyjazd pre Endura(100km) o 13,15 vyjazd lestenky a ostatne moto (115km) predpokladany navrat oboch skupin v case 15,30-16,30-obcerstvenie o 18h oficialne ukoncenie akcie.
Doprovodny program:od 10h preteky deti na odrazadlach a kolobezkach v parciku za Hotelom Central, moznost navstevy mestkeho Hradu,alebo muzea minci,do 11,30bude otv.podnikova predajna Mincovne Po navrate z vyjazdov v case po 16h planujeme vozenie deti na Stefanikovom namesti, v case od 11-13h bude k dispozicii stanok Informacneho centra kde sa dozviete potrebne info.o ubytovani o meste a jeho sirokych moznostiach. V case 18-21h neformalne posedenie mototuristov v Hotely Central.Zmena casoveho planu mozna,podla okolnosti.Zelam vsetkym ucastnikom priaznive pocasie ,pohodovu jazdu a pekne zazitky na nasom podujati.Borgio
Diskusia:

Značky:
.Otvorenie Mototuristickej sezóny 2017 Kremnica
Upravené 1 krát. Naposledy upravil yamaha1100 (11.04.2017 13:02) |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!