Anketa:
ŠUMAVA TOUR 2017 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - ŠUMAVA TOUR 2017
Kedy: | 27.07.2017 10:00 až 30.07.2017 19:00 |
---|---|
Kde: | Šumava ![]() |
Kto: | Braňo (custom999) vás pozýva |
Kontakt: | customchoppers.sk@gmail.com, +421 905 617 524 |
a kopcov - tak sa vám predstaví Šumava na našom výjazde ŠUMAVA TOUR 2017.
Národný park Šumava je chránené územie v Česku, ktoré sa nachádza na juhozápade krajiny v Plzeňskom a Juhočeskom kraji na hranici s Nemeckom. Bol založený z dôvodu ochrany územia pohoria Šumava. Väčšinu územia pokrývajú lesy. Na území parku sa rozkladajú rozsiahle rašeliniská, smrekové a bukové pralesy, horské lúky, divoké rieky a ľadovcové jazerá. V oblasti pramení najväčšia rieka Česka, Vltava a divoká rieka Vydra. Medzi známe ľadovcové jazerá patrí Plešné jezero a Černé jezero.
Video: www.youtube.com/watch?v=7mv-3I-pOIk
PROGRAM:
Budeme sa pohybovať medzi lesmi, poliami, pastvinami a jazerami. Na motorke spravíme približne 1300 km. Prejdeme Chodsko - Český les do Povltaví, Orlík nad Vltavou, Blanský les, Český Krumlov, Novohradsko, Národný park Bavorský les, Lipno, Nýrsko.
Viac informácií na www.customchoppers.sk
Diskusia:

Značky:
.ŠUMAVA TOUR 2017
Ahojte pote cez južnu moravu žijem v meste Mikulov rad vam to tu poukazujem . |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!