Anketa:
Budapest- Bratislava Rally 2018 - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťEnduro - Budapest- Bratislava Rally 2018
Kedy: | 19.05.2018 10:00 až 20.05.2018 19:00 |
---|---|
Kde: | Budapest- Bratislava ![]() |
Kto: | Redakcia vás pozýva |
Kontakt: | www.budapest-bratislava.hu |
Zároveň je to orientačná súťaž s minimálnou asistenciou. Termín cezhraničnej súťaže je 19.-20. mája 2018. Poslaním BB je vytvoriť nový most, ktorý spája národy, ktoré už tisícročia žijú vedľa seba v Karpatskej kotline. Je to súťaž pre ľudí milujúcich rally cez hory, doliny, vodu či blato. U nás nenájdete záchrannú helikoptéru ani servisné kamióny. Môžete sa spoľahnúť iba na vaše jazdecké schopnosti,
pripravenosť a na štastenu.
Ide o geochallenge súťaž, ktorá štartuje v Budapešti, konči v Bratislave. Trasa ostáva do začiatku súťaže utajená. Na zvládnutie niekoľko sto kilometrov dlhého terénu máte 2 dni. My sa postaráme o dostatočné vzrušenie a o dobrú náladu. Toto všetko dostanete za veľmi priaznivý registračný poplatok. Veríme že sa
stretneme na jednom z našich nočných táborísk v polke súťaže.
Video: BUDAPEST-BRATISLAVA RALLY 2016 - Official Video
Diskusia:

Budapest- Bratislava Rally 2018
Je ich tu dost... Video: Budapest Bratislava Rally 2015 - zo sedla štvorkolkyjojozba Video: Budapest Bratislava Rally 2015 |
Budapest- Bratislava Rally 2018
V Pilicsceve sa o tom chalani rozprávali že predošlú boli, ja som za každú srandu a štuple mám vždy nové |
Budapest- Bratislava Rally 2018
Skoda, ze sa to nejde podla roadbooku, do pocitaca cumim kazdy den v robote, nechce sa mi aj na motorke. Navyse je to v termine chorvatskej rally. |
Budapest- Bratislava Rally 2018
posledne dva roky sme boli autom, 2x tretie miesto... organizacia taka madarska, 2017 tusim vobec nebola kategoria motoriek, lebo sa nikto neprihlasil, znova uz ist neplanujem, je dost inych, lepsich akcii |
Budapest- Bratislava Rally 2018
jojozba to prave tiez moc nechvalil, ale chcel som pocut viac nazorov |
Budapest- Bratislava Rally 2018
ja som tam bol 2x, naposledy 2016. Organizacia je ozaj relativne slabsia, je to skor take volne jazdenie. Dostanes zoznam GPS suradnic (cca 5 - 6 stran) a pri kazdej suradnici mas nejaku otazku (napr je to pamatnik - aky rok). Nasledne sa scitaju body a urci sa vitaz. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!