Anketa:
Otvorenie Mototuristickej sezony Kremnica 2018 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Otvorenie Mototuristickej sezony Kremnica 2018
Kedy: | 05.05.2018 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Kremnica ![]() |
Kto: | borgio (kremnica) vás pozýva |
Kontakt: | borgio750@gmail.com |
1.je urceny vyhradne pre ENDURA a 2.pre ostatnych mototuristov.
Stretko je planovane v case10-11h na pesej zone,obcerstvenie,alebo obed hotel Central.Ozvucenie akcie dj.Vystupenie TRIALOVEHO PROFI JAZDCA cez narocne prekazky O 12H oficialne otvorenie mototuristickej sezony.Vyjazdy Lesteniek o 13H endura 13,30H.Navrat planovany cca 15-16h.Sprievodny program,: galeria veteranov a zaujimavych motoriek,sutaze pre deti,vozenie deti,mestke informacne centum bude mat stanok na pesej zone-predaj suvenirov a informacie o moznostiach v nasom meste.O 17h ukoncenie podujatia.Podrobne info o trasach a programe dna sa dozviete na vyvesnych tabuliach na pesej zone v meste.Tesime sa na vasu ucast.Borgio
Diskusia:

Značky:
.Otvorenie Mototuristickej sezony Kremnica 2018
Trasa výjazdu bude ta ista alebo ju zmeníte ? |
Otvorenie Mototuristickej sezony Kremnica 2018
Cauko,trasy menime,kedze je ukoncena oprava cesty na Kremnicke Bane,tak opet zavitame do malebneho Turca.Enduro trasa pojde cez Rematu do Handlovej a Slasku do Kremnice. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!