Anketa:
Spomienková jazda pri príležitosti prvého výročia tragickej smrti hasičov - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Spomienková jazda pri príležitosti prvého výročia tragickej smrti hasičov
Kedy: | 02.06.2018 11:00 - 18:00 |
---|---|
Kde: | Hasičská stanica Prešov ![]() |
Kto: | gumkac6 (gumkac6) vás pozýva |
Kontakt: | Krajské riaditeľstvo Hasičského a záchranného zboru v Prešove |
Chlapov som poznal osobne. Rodinu Petra Toďora (motorkára) úplne celú. Všetkých bratov, rodičov. Sám Peter mal v minulosti v Prešove na motorke vážnu autonehodu, kde pomaly prišiel o nohu, no to ho neodradilo a jazdil a lietal ďalej.
Práve títo ľudia, hasiči, sú častokrát prví, ktorí prichádzajú na miesta rôznych udalostí a zachraňujú ľudské životy.
Bude pekné ak sa nás motorkárov nazbiera čo najviac a spomenie si. Nezáleží na "farbách", príslušnosti k tomu, či tomu klubu. Na ceste sme si všetci rovní a každému sa môže pritrafiť nepríjemná udalosť. Preto by sme si takýchto ľudí mali vážiť a ich pamiatku si uctiť.
Diskusia:

Spomienková jazda pri príležitosti prvého výročia tragickej smrti hasičov
gumkac6 napísal: |
Spomienková jazda pri príležitosti prvého výročia tragickej smrti hasičov
super - treba mať srdce a vedieť si aj uctiť ľudí ktorým osud zobral to čo nám zostalo..... |
Spomienková jazda pri príležitosti prvého výročia tragickej smrti hasičov
budu niekde fotky alebo videa z akcie? |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!