Anketa:
3. Dolniacka Motorkárska Púť 2019 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - 3. Dolniacka Motorkárska Púť 2019
Kedy: | 22.09.2019 12:00 - 15:00 |
---|---|
Kde: | Pustý kostol Veľká Čalomija ![]() |
Kto: | GaST (GaST) vás pozýva |
Kontakt: | myxy@gonet.sk |
Diskusia:

Značky:
.3. Dolniacka Motorkárska Púť
Po ročnej odmlke sa zase koná Dolniacka Motorkárska Púť. Upravené 2 krát. Naposledy upravil GaST (03.09.2019 7:20) |
Re: 3. Dolniacka Motorkárska Púť
Super, ideme |
Re: 3. Dolniacka Motorkárska Púť
Tak, a je tu Deň D! |
Re: 3. Dolniacka Motorkárska Púť
Zúčastnili sme sa,a ak budeme môcť,radi si to zopakujeme. |
Re: 3. Dolniacka Motorkárska Púť
Vdaka oraganizatorom, akcia na Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wpalino (23.09.2019 7:47) |
3. Dolniacka Motorkárska Púť
Bolo fajn... čo sa týka účasti si trúfnem povedať, že prevládla kvalita nad kvantitou... až som sa čudoval, kde sa nabralo toľko príjemných a milých ľudí... no nejdem nad tým filozofovať... ďakujem v mene usporiadateľov za účasť a teším sa na ďalší ročník. |
3. Dolniacka Motorkárska Púť
Re: Jeff: padre bol, na moto a pod sutanou v motorarskom |
3. Dolniacka Motorkárska Púť
Re: Wpalino: Hneď ma to napadlo keď bola kázeň v podaní "kňaza" motorkára |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!