ISSN 1336-6491 | Online: 2049 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Zoznam ľudí prihlásených na B-akar rally 2012

Tím: Kat: Jazdec 1: Prezývka: Mesto: Motorka: Jazdec 2: Prezývka: Mesto: Motorka: Súhlas:
jasterica adventure MIX Filip Maukš červotoč Honde XL 400 R Revúca Ján Maukš jasterica KTM LC4 ADVENTURE R Revúca ano
VARAN team 2V800 Martin Dobiš Mato Honda Varadero XL 1000 Slovenská Ľupča Michal Dobiš Mišo Honda Varadero XL 1000 Slovenská Ľupča ano
Jezdime.eu MIX Martin Pouba Poubes KTM 990 ADV Praha Roman Florian Sadilek BMW F650 Dakar Tachov ano
TransAfrika Band 2V600 Marian Planicky Plano Honda Transalp XL600 Biely Kostol Karol Sedaj Killbydeath Honda XRV 750 Africa Velky Krtis ano
JATERNICE 1V600 Branislav Adámek branči NX 650 Dominator Bratislava-Vajnory Miroslav Herák Bandog NX 650 Dominator Bratislava-vajnory ano
Psychobilly team 1V600 Martin Runkas Rumas KTM lc4 Adv. Mělník Jan Michek Scathe KTM lc4 Adv. Praha ano
Chesterfieldmen MIX Marek Hlásek Marena Honda xrv 750 Sokoleč Roman Janda Chesterfielman Yamaha 660 Ténéré Praha ano
A prečo nie? 1V600 Martin Landl Landal KTM LC4 640 Adventure R Lučenec Samuel Theis Samifumi BMW G 650 Xchallenge Bratislava ano
BMW Enduro Team 2V800 Petr Vaněk Váňa BMW HP2 Enduro Kunovice Petr Trávníček Petr BMW HP2 Enduro Uherský Brod ano
WR TÝM NA PAVEL HYLL BENNY WR 450 HULÍN PAVEL SEDLAČEK SEDLIN WR 450 HULÍN ano
H&K MSG90 WR Hunter MIX Radim Pospíšil Hugila XRV 750 Zlín Leoš Krtička Krtek SER Náchod ano
liptov 2V800 erik bubniak erik triumph liptovský mikuláš nemám nemám nemám nemám ano
...... ATV2x4 Miroslav Hambálek KEŠO KTM 525XC TRNAVA Xxxxx Xxxx Xxxx Xxxx ano
....... ATV4x4 Roman Broža ...... Polaris 500 Trstín okr Trnava Xxxx Xxxx Xxxx Xxxx ano
Terenplech MIX Václav Nemčik mana Transalp 650 Kojatice Tomás Nemčik Tom Honda XR 650 R Kojatice ano
........ 2V600 Martin Nemčík Akim Transalp 650 Prešov ........ ......... .......... .......... ano
ýbrc&com 2V800 Martin Vetyška ýbrcek KTM 950 SER Tvarožná nemám nemám nemám xxx ano
...................... 1V600 Peter Duffek Petan Yamaha TTR 600 Holíč Andrej Csányi Endy Kawasaki KLX650C Lučenec ano
ešte neviem 1V600 Marian Birvoň Tryskáč tt 600 Lipovec To sa uvidí to tiež neviem dvojkolesová malé ano
VARAN team II 2V800 Marek Ferančík marek1976 Honda Varadero XL1000VA Istebné Michal Majer hondavar Honda Varadero XL1000V Slovenská Ľupča ano
BABUS 2V800 Roman Cihal Cibus KTM Superenduro Olomouc Riso Babcan Babci KTM Adventure Bratislava ano
GS Team 2V800 Ján Poláček Janči35 BMW R1100GS Poprad Peter Rečičár Peter BMW R1150GS Poprad ano
ked pojdem s AKIMOM tak MATOVCI 2V600 Mato Studenic elefantino YAMAHA XTZ 750 BRATISLAVA ------------------------------- ------------------------------ -------------------------------- -------------------------------- ano
xxxx 2V600 Michal Puch en500 XRV 750 Partizánske xxxx xxxxx xxxxx xxxx ano
1150GS Team 2V800 Peter Hocko Hoky BMW R1150GS Poprad Marcel Tencer Cent BMW R1150gs Svit ano
KTM OKR 1V600 Peter Haršáni Haro KTM 690 Mojmírovce Richard Kuba Riči KTM 690 Nána ano
Advriders SK 1V600 Adam Haršáni Adam KTM 525 Mojmírovce --- --- --- --- ano
Empresa 2V800 Oprchal Jozef Dodis BMW 1200 GS BA Xy Xy Xy Xy ano
Zufalci MIX Karol Vondra Karci XL 600 R Zilina Jaroslav Rendar Jardo XL 600 V Transalp Zilina ano

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »