Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - André
Login: | Andre Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec, jazdím 27 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov | |
Motorka: | BMW R 1150 GS 2000 | |
Mesto: | Sabinov (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 30.07.2002 11:39 | |
Posledne prihlásený: | 31.05.2024 15:56 | |
Niečo o sebe: Hovorím že nie je dôležité aká motorka ale doležitý je jazdec. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 9 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 14
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Andre: 365
- Zobraz témy ktoré otvoril Andre
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Andre
Foto člena:
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
28.04.2003 - Andre Čitatelia: 25919 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR 800 BIG
Klan BIGOV na Slovensku sa rozrastá.
Pár ľudí už o tom vie ak vlastní tento stroj. (Pozdravujem Zdeňka)
05.08.2002 - Andre Čitatelia: 12641 [Vaše stroje - Moja motorka]

Cagiva T4E
Cestne enduro s rokom výroby 1991. Spoľahlivé jazdenie aj s obsahom 350cm3 Vám ponúka aj menej uznávaný výrobca Cagiva. Mám na nej zjazdených 5000 km a stále je to bez poruchy. Je to jednoduch mašinka pre menej náročných s výletmi do okruhu 400km.
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!