ISSN 1336-6491 | Online: 1778 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Daddy

Login: Daddy Offline

Ikona

Meno: Milan (priezvisko utajené)
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 45 rokov, ročne najazdím v priemere 5000 kilometrov
Motorka: Suzuki GSF 600 N Bandit 1998
Mesto: Trnava (Slovensko)
Čas registrácie: 08.06.2006 12:12
Posledne prihlásený: 13.07.2024 15:04

Ďalšie motorky:

Motorka:
BMW K 1200 GT 2006
BMW K 1200 LT 2004

Niečo o sebe:

1980-stále Jawa 50 typ 555 r.v. 1959 červená
1985-1986 Jawa 50 typ 23 r.v. 1972 bledomodrá metalíza
1986-1988 Simson enduro S51 r.v. 1984 parížská modrá
1988-1991 Jawa 350 typ 638 r.v. 1988 červená
2005-2007 Simson enduro S51 r.v. 1989 tmavomodrá metalíza
2005-2007 Simson enduro S51 r.v. 1988 červená
2006-stále Suzuki GSF 600N r.v.1998 modrozelená metalíza
2016-2019 BMW K 1200GT r.v. 2006 tmavá grafitová metalíza
2017-2020 BMW K 1200LT r.v. 2004 oceánovo modrá metalíza
2019-stále BMW K 1200LT r.v. 2004 oceánovo modrá metalíza

Štatistika

Zoznam členov aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »