ISSN 1336-6491 | Online: 3380 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Edoo

Login: Edoo Offline

Meno: Edo Kučkovský (~54 rokov)
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 12 rokov, ročne najazdím v priemere 4000 kilometrov
Motorka: BMW R 1200 GS Rallye
Mesto: Poprad (Slovensko)
Čas registrácie: 23.10.2013 23:57
Posledne prihlásený: 24.03.2024 10:02

Niečo o sebe:

2013 vodický preukaz, nultá sezóna na požičanom V strome... 500 km okolo PP
2014 moja prvá sezóna na V strome... 3700 km, najdlhší výjazd: Orechvá Potôň
2015 druhá sezóna na V strome... 6536 km, trip: Chorvátsko, Taliansko
2016 tretia sezóna na V strome... 4604 km, trip: Chorvátsko, Rakúsko
2017 tento rok len jeden týždňový výjazd Taliansko La Spezia a späť cca 4500 km
2018 piata sezóna 220 km ešte na V-strome a od mája už na novej BMW R 1200 GS RALLYE... 6500 km, trip: Chorvátsko po Makarskú, Slovinsko, Taliansko
2019 šiesta sezóna Chorvátsko cca 7500 km
2020 siedma sezóna pocovidová Banská Štiavnica Chorvátsko cca 3500 km
2021 ôsma sezona na BMW: Chorvatsko ako kazdy rok v maji, Slovinsko v júni a v septembri znova Chorvatsko po Makarskú. Najazdené 7191 km
2022 deviata sezona 3209 km. Chorvatsko, Sirava a Polsko so Sharkym. Akosi nebol cas.
2023 desiata sezóna 5223 km. Máj a september Chorvátsko po Dubrovník cez nový most Peljašec, Slovinsko, káva v Taliansku Rakúsko.

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »