Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - IanMills
| Login: | IanMills Offline | |
|---|---|---|
| Meno: | | |
| Môj štýl: | ||
| Skúsenosti: | Žiadne, nemám motorku | |
| Motorka: | Žiadna | |
| Mesto: | Snina (Afganistan) | |
| Čas registrácie: | 30.10.2025 15:18 | |
| Posledne prihlásený: | 30.10.2025 19:08 | |
Niečo o sebe:Jaz bi rad delil svoje nedavne izkušnje, ker sem pred kratkim začel raziskovati platformo RTBet in mislim, da lahko komu pomaga, če se trenutno odloča, ali naj tam začne igrati ali ne. Najprej me je pritegnil slogan "Ustvari svoj račun na RTBet i začni igrati!" – seveda brez pričakovanj, da bo vse popolno, ampak iskreno povedano, sem bil kar pozitivno presenečen.Veliko ljudi se na forumih sprašuje Kako se registrirati in prijaviti v RTBet, zato naj povem čisto enostavno: postopek je precej preprost, ne komplicira in ne zahteva kakšnih izjemnih korakov. Registracija mi je vzela le nekaj minut. Dodaš osnovne podatke, potrdiš račun in že lahko začneš z raziskovanjem ponudbe. Tisto, kar je meni osebno najpomembnejše, je to, da se nisem nikjer zataknil. Niti pri potrditvenih emailih, niti pri prvem vstopu v račun.Kar pa me je najbolj navdušilo, je Mobilna igra. Zadnje čase igram skoraj izključno na telefonu, ker mi je tako najbolj udobno – med odmorom, na kavču, ali ko čakam avtobus. Platforma dela gladko, ne zatika, meniji se lepo prilegajo ekranu in ne izgubiš preglednosti, kot se včasih zgodi na slabše optimiziranih straneh. Za moj okus je to ogromna prednost, ker mi omogoča, da ne rabim biti za računalnikom vsakič, ko mi pade na pamet, da bi malo igral.Še ena stvar, ki se mi zdi vredna omembe, je podpora. Nisem sicer imel nobenega velikega problema, a vseeno sem testno pisal podporni službi glede ene manjše nejasnosti. Odgovor sem dobil relativno hitro, kar mi daje občutek, da ekipa dejansko skrbi za uporabnike. To danes ni ravno samoumevno. | ||
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom IanMills: 0
- Zobraz témy ktoré otvoril IanMills
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil IanMills
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!





