Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - JJTom
Login: | JJTom Offline | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Meno: | Utajené | |||||
Môj štýl: | ![]() | |||||
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec, jazdím 24 rokov, ročne najazdím v priemere 17000 kilometrov | |||||
Motorka: | Honda CBF 600S 2008 | |||||
Mesto: | Bratislava (Slovensko) | |||||
Čas registrácie: | 13.03.2008 11:20 | |||||
Posledne prihlásený: | 29.02.2012 14:17 | |||||
Ďalšie motorky:
| ||||||
Niečo o sebe: Zacinal som ako maly na tatkovej babette a postupom casu ked som dostal vodičak tak som presiel na 50-tku skuter. Na tom som najazdil mrte kilometrov a uz mi to bolo pomale tak som si kupil novu a vtedy velmi ziadanu Yuki 200 SM. Na nej som najazdil ani nie za rok cez 12. tis. kilometrov a uz sa mi ziadalo mat nieco silnejsie a pohodlnejsie. Predsa bol to činan a triasol stale heh. A tak som sa dostal ku svojej terajsej motorke a ta je Honda CBF600S model 2008. Tym sa mi otvorili dvere na cestu a doteraz mam na nej uz najazdenych 17tisic km a pridavam |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom JJTom: 2
- Zobraz témy ktoré otvoril JJTom
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil JJTom
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!