Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - JozoXX
Login: | JozoXX Offline | |||
---|---|---|---|---|
Meno: | ![]() | |||
Môj štýl: | ![]() | |||
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec, jazdím 37 rokov | |||
Motorka: | Žiadna | |||
Mesto: | Čadca (Slovensko) | |||
Čas registrácie: | 07.07.2009 20:19 | |||
Posledne prihlásený: | 04.03.2024 17:07 | |||
Ďalšie motorky:
| ||||
Niečo o sebe:Motorky ktore som postupne vlastnil: Simson S51, MZ150, MZ251, Yamaha XJ 600 r.v1985, Honda VF 750 S r.v1982, Honda CBR 900 RR r.v.1993, Honda CBR 900 RR r.v.1994, Suzuki GSXR 1100 W r.v.1994, Honda CBR 1100 XX r.v.1998, Yamaha YZF 1000 ThunderAce r.v 1996, Honda CBR 929 RR r.v.2000, Yamaha YZF R6 r.v.2000, Honda CBR 954 RR r.v.2002, HONDA CBR 1100 XX PGMFI r.v.1999, Honda Goldwing 1500 r.v.1995, Yamaha FJR 1300 r.v. 2OO1, Yamaha YZF R6 r.v.2005, Yamaha XJ 900 Diversion r.v.1995, Suzuki GSXR 1000 K6 r.v.2006, Yamaha FJR 1300 r.v3/2006, Honda ST 1300 PanEuropean r.v. 2004, Suzuki GSF 1200 Bandit r.v. 2006, Honda CBF 1000 r.v.2008, Honda NT 700 Deauvile r.v.2007, Yamaha FJR 1300 r.v.12/2006, BMW K 1300 R r.v. 2011, Honda CBF 1000 r.v.2011, Honda CB 600 F Hornet r.v.2005, BMW K 1200 S r.v.2005, Honda CBR 600 RR r.v.2013, Yamaha FJR 1300 r.v.12/2009 |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom JozoXX: 0
- Zobraz témy ktoré otvoril JozoXX
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil JozoXX

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!