Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - KyraHammond
Login: | KyraHammond Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Žiadne, nemám motorku | |
Motorka: | Žiadna | |
Mesto: | Stupava (Slovinsko) | |
Čas registrácie: | 21.09.2025 20:24 | |
Posledne prihlásený: | 09.10.2025 16:43 | |
Niečo o sebe:흥미로운 경험을 찾고 있다면, 최근에 접한 인스턴트 게임 세계는 정말 놀라움을 줍니다. 특히 Chicken Road 2.0을 플레이하면서 느낀 스릴과 재미는 기대 이상이었습니다. 이 게임은 빠른 진행과 직관적인 인터페이스 덕분에 누구나 쉽게 접근할 수 있어, 복잡한 설정 없이도 바로 즐길 수 있습니다. 게다가, 다양한 게임 옵션이 함께 제공되어 선택의 폭이 넓다는 점이 매력적입니다.플링코 게임은 특히 시각적인 즐거움과 단순한 룰로 많은 사람들을 끌어들입니다. 공이 떨어지는 위치에 따라 점수를 얻는 과정은 단순하지만 중독성이 강하며, 짧은 시간 안에 반복해서 도전하고 싶게 만듭니다. 반면, 카드 게임은 전략과 운이 적절히 섞여 있어 생각보다 깊이 있는 재미를 제공합니다. 플레이어가 카드 조합을 고민하고 상대의 패턴을 읽는 과정은 매 순간 긴장을 유지하게 만들어, 단순한 게임 이상의 몰입감을 줍니다. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom KyraHammond: 0
- Zobraz témy ktoré otvoril KyraHammond
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil KyraHammond
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!