Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1324 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29943
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17686)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12257)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - NORO79

Login: NORO79 Offline

Ikona

Meno: Norbert Hajnár
Môj štýl: Veteránista - učarovali mi stroje skôr vyrobené...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 39 rokov, ročne najazdím v priemere 30 kilometrov
Motorka: Jawa 250 Automatic typ 559.05 (Panelka) 1968
Mesto: Nenince (Slovensko)
Čas registrácie: 22.03.2015 19:16
Posledne prihlásený: 17.02.2016 18:54

Niečo o sebe:

Mám 35 rokov, pochádzam od Veľkého Krtíša, z dediny Nenince.Nedávno som dostal od bratranca starú JAWU 250panelku.Dlho aspoň 20rokov stála, nebola vôbec naštartovaná.Bohužial nemám také finančné možnosti aby som si kúpil nový stroj.Tak preto som prijal túto starú, ale veľmi dobrú a silnú mašinu.Mám rád motocross, tak som ju prestava na krosu.Snažím sa ju pekne prerobiť, a spojazdniť.Ale mám menšie problémy s ňou.Takže budem rád ak mi niekto poradí.

Štatistika

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »