ISSN 1336-6491 | Online: 1058 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30913
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18176)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12737)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Sendy

Login: Sendy Offline

Ikona

Meno: Rosťa Rosťa (~64 rokov)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Pokročilý jazdec, jazdím 51 rokov, ročne najazdím v priemere 8000 kilometrov
Motorka: Suzuki SV 650 S model 2009
Mesto: Topoľčany (Slovensko)
Čas registrácie: 21.06.2006 14:59
Posledne prihlásený: 18.06.2014 16:56

Niečo o sebe:

Info o motocyklu:
Super hlučný laďák Tenax už na novej K9 nemám, ten zůstal na starém SV 650 S r.v.2000, ktoré je s najetými 61.700 km naprodej.

Cestování srazy:
Streetfighterday 2004 Bechyně, Wims - Třebíč 2004, 2006, Motosraz Vysočina - Osová Bítyška 2004 - 2008, Buldog Rally - Duchonka (vítěz loňského 6. ročníku orientační rally), Mors Motors - Tornaľa, Moto Wims Třebíč.

Organizátor Motosrazu ve Věrovanech (ČR) 2007 a 2008

Suzuki den + Okruhová motoškola - na Masarykově okruhu 2004 - 2009, - 258 koleček

Další poznámky:
Na MS motocyklů do Brna jezdím každý rok, který se tam konal od roku 1977.

Zkušenosti:
Na motocyklech najeto celkem bez nehody 280.000 km BEZ NEHODY (za 34 roků na celkem 10 strojích), z toho rekordních 87.000 km na Jawě 350/634. Nejdelší jízda za jeden den 730 Km (ve dvou) Nejdelší jízda v dešti za jeden den 460 Km .

Nejdelší jízda na jeden zátah - na MotoGP Assen 2009 - 13, 5 hoduny = 1.109 km - viď cestopis na:
www.motorkari.cz/cestovani/cestopisy/nizozemsko...

Štatistika

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov Motozem

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »