Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - borin
Login: | borin Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 11 rokov, ročne najazdím v priemere 6000 kilometrov | |
Motorka: | Suzuki VZR 1800 (Intruder M1800R) 2016 | |
Mesto: | Dolné vestenice (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 12.07.2020 08:40 | |
Posledne prihlásený: | 12.07.2020 09:04 | |
Niečo o sebe:Ahojte, mám 59 r.a doteraz som najazdil 24 000km preferujem pohodovú a bezpečnú jazdu, jazdím piaty rok, tých skúseností ešte nieje tak veľa, ale jazdím so skvelou partiou borcov, s ktorými je kopec srandy a zážitkov. prešli sme obce a mestá, kde som ešte nikdy nebol a objavili sme vždy niečo nové, zaujímavé o našom slovensku, škoda len, že páni zo Slovenskej správy ciest nejazdia na motorkách, určite by chceli hneď také cesty ako majú v Čechách a v Poľsku. Členstvom v tomto klube sa chcem podeliť s ostatnými o zážitky, zbierať skúsenosti od skúsenejších, a dozvedieť sa čo sa chystá . Prajem veľa úspechov všetkým . |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom borin: 0
- Zobraz témy ktoré otvoril borin
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil borin
Foto motorky:

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!