Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1060 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30813
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18125)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12688)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - donjohn

Login: donjohn Offline

Ikona

Meno: john donnovan (~47 rokov)
Môj štýl: Jogurťák - alebo Superšport. Na ceste alebo na okruhu byť stále prvý...
Skúsenosti: Som začiatočník, jazdím 16 rokov, ročne najazdím v priemere 4000 kilometrov
Motorka: Suzuki GSX-R 600 2004
Mesto: Piešťany (Veľká Británia)
Čas registrácie: 02.05.2009 17:26
Posledne prihlásený: 26.07.2009 21:28

Ďalšie motorky:

Niečo o sebe:

som zaciatocnik, po viac ako 12 rokoch co som urobil vodicak na velku, som sa len tak viezol po meste na aute s frajerku a zbadal som motorku pred jednym domom s cedulou for sale ...

tak som si ju kupil, a teraz na nej travim kazdu volnu chvilu ...

moj vysnivany stroj je cbr 1000 rr, ktoru si na 100% kupim buduce leto, a este k tomu dokupim aj nieco na pohodovu jazdu, asi najskor 1300 cruiser, ten sa paci mojej frajerke ...

teraz som konecne zistil o com som cele tie roky bez motorky prichadzal...

nuz na slovensku nebolo lahke na nejaku zarobit ...

update:

uz viac ako mesiac jazdim 600 gsxr :-))) a dalsi krok bude asi na rok na jar 1300 hayabusa :-D dost ma to chytlo

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »