ISSN 1336-6491 | Online: 1008 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30890
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18163)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12727)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - dsi1

Login: dsi1 Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Čoprák - proste pohodová jazda v štýle CCC...
Skúsenosti: Pokročilý jazdec, jazdím 28 rokov, ročne najazdím v priemere 6000 kilometrov
Motorka: Yamaha road star 1700 warrior
Mesto: malacky (Slovensko)
Čas registrácie: 21.03.2009 19:51
Posledne prihlásený: 14.05.2015 21:29

Niečo o sebe:

ked neratam 50-ky, tak som zacinal na 125 jogurte. zabava s nim bola dobra, ale to nebol ten spravny posed. chcelo to ist o kusok nizsie. skusil som shadow 600 taka pohodovka. marauder 800 to uz bol spravny traktor. vydrzal vela, bol to silak. dragstar 1100 custom dokonalost od yamahy.vzhlad, podvozok, brzdy 1+, motor 1++. odporucam kazdemu nikdy nesklame. teraz skusam warriora. mam ho od marca 09, je to taky vacsi dragstar. som s nim spokojny. paci sa my jeho jedinecny dizajn, silny motor tahajuci od spodu. brzdy, podvozok ako vzdy dobre od yamahy(dokonca plne nastavitelny podvozok). jedina vecicka na tejto mase je narocnejsia a to rychlostna paka, ktora si pyta viacej pozornosti ako som bol zvykli na 1100ke drakovi.
motorka je pre mna zivotny styl, takze patrime k sebe. je pre mna viac, ako nejake priblizovadlo. jazdu na nej si uzivam.

Štatistika

Zoznam členov Motozem

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »