ISSN 1336-6491 | Online: 1072 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30244
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17842)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12402)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - ivka990

Login: ivka990 Offline

Ikona

Meno: Ivana (priezvisko utajené) (~29 rokov)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 11 rokov
Motorka: Žiadna
Mesto: Ivanka pri Dunaji (Slovensko)
Čas registrácie: 03.07.2015 10:06
Posledne prihlásený: 19.05.2017 15:48

Ďalšie motorky:

Motorka:
Minibike 2005
Minibike Dirtbike 125
Jinlun 125 2005

Niečo o sebe:

Motorky ma lákajú od mojich detských rokov.Keď som prvý krát k narodeninám dostala prvý minicross som sa cítila najúžasnejšie na svete. Vedela som, že práve tam začínajú moje prvé km a skúsenosti. Neskôr k 15ke som dostala už niečo lepšie živšie a záživnejšie nakoľko už trebalo preraďovať manuálne a to je pôžitok + znova nové skúsenosti. Moje prvé oprávnenie bolo a ešte aj je, je A1 a prvá oficiálna motorka bola chopper Jinlun 125ka (2014) . Teraz motorku nemám. Na novú sezonu z odporúčaní starších som sa rozhodla zaobstarať si vyššiu skupinu a vybrať nejakého naháča do 35kw (v TP :D :D :D ).

Mojím snom je dopracovať sa k vodičáku A a zaobstarať si takú suzuki GSR 600ku a absolvovať dovolenku na moto spoznávať svet na dvoch kolesách :-) :-)

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Zoznam členov

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »