Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2577 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - miso3skac

Login: miso3skac Offline

Meno: Michal Valtr (~38 rokov)
Môj štýl: Edvenčr - alebo Dobrodruh. Cestujem väčšinou mimo civilizácie, nezľaknem sa off-roadu...
Skúsenosti: Žiadne, nemám motorku, jazdím 25 rokov, ročne najazdím v priemere 20000 kilometrov
Motorka: CZ 175 typ 487 1983
Mesto: Banská Bystrica (Slovensko)
Čas registrácie: 23.02.2015 11:40
Posledne prihlásený: 12.12.2017 09:08

Ďalšie motorky:

Motorka:
Jawa 250 typ 11 (Pérák) 1951
CZ 175 typ 487 1983

Niečo o sebe:

Volám sa Michal Valtr.
Odjakživa ma bavilo cestovať, bádať po nových veciach a miestach.
Veľkou záľubou sú pre mňa aj staré veci, ktoré často krát mnohý ľudia odpisujú.
Spojil som tieto dve veci a rozhodol som sa cestovať na mojej motorke ČZ-175/487 z roku 1987.
Tento rok som zdolal veľkú časť Balkánu a nazval som to cesta cez bývalú Juhosláviu.
Moja trasa viedla cez Slovensko, Maďarsko, Rakúsko, Slovinsko, Chorvátsko, Bosnu a Hercegovinu, Čiernu Horu, Srbsko, Rumunsko, Maďarsko a domov na Slovensko.
Mnohý ľudia, ktorých stretávam alebo poznám tomu nerozumejú čudujú sa a par ľudí mi aj povedalo že som blázon.
Prečo nejdem na novšej, lepšej motorke alebo prečo idem sám - aj takéto otázky počúvam často. Treba to vyskúšať a zakúsiť ten pocit, ktorý nezažijete nijak inak.
Mám hrozne rád adrenalín a všetko nezvyčajné možno aj preto som s tím začal a budem v tom pokračovať :-)
Ďalšia cesta po vlastnej ose sa pripravuje.

V roku 2015 sa chystám na tejto motorke zdolať štát ležiaci ďaleko na východ od Slovenska, Mongolsko. Je to určíte náročnejšie ako na prípravu tak aj na celkovú realizáciu no bude to stať za to. Štáty Gruzínsko, Rusko, Kazachstan a Mongolsko ma strašne lákajú už dlho. Bude to veľmi pestrý rôznorodý a obohacujúci výlet. Takže sa mate na čo tešiť.

www.facebook.com/pages/Retro-travel/259248284272635...

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.

03.03.2015 - Michal Valtr - miso3skac Čitatelia: 13515 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

ČZ - tou cez Balkán ČZ 175/487

Na motorke ČZ 175/487 som precestoval veľkú časť Balkánu. Cesta trvala 10 dní navštívil som 8 štátov a prešiel cca 3300Km na 28 ročnej motorke.

 

Zoznam členov aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »