Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2804 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30432
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17939)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12493)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - oliver

Login: oliver Offline

Meno: Oliver dvor
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Jazdím pre relax
Motorka: Aprilia Red rose
Mesto: Bystre (Slovensko)
Čas registrácie: 19.02.2013 10:02
Posledne prihlásený: 16.06.2013 15:47

Niečo o sebe:

JAzdim :D pomožte :MAm apriliu 80ccm je to dvojtakt vodou chladeny bez privery s 19 mm karburatorom : moj problem je to že ju normalne naštartujem na sitič pobeži vypnem sitič prejdem nanej asi 200 m možno viac a zrazu začne mat ako keby neprevidelny chod az uplne zdochne .Zastavim nakopnem ju na sitič a ide zase ako vtey ale zase zdochne po čase .Ked to urobim viackrat tak už nechce ist ani na sitič poriadne : zapnem sitič ked už zdochla a idem na sitiči no zrazu začnu otačky stupat čoraz vyssie aaž na tych 8000 možno aj viac keby som ju nevypol. No a ak zaradim jednotku pri tom ked ma vysoke otačky tak nema ako keby silu a zdochne .. Moj kamarat ma podobny problem na Pioniery už nwm vobec čo by to mohlo byt skusim ešte vymenit klapky za povodne lebo teras som dal karbonove ale nie nove tak uvidim no poradte ak nekto vie vdaka :-)

Štatistika

Zoznam členov

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »