ISSN 1336-6491 | Online: 2464 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29845
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - redtwins

Login: redtwins Offline

Ikona

Meno: Richard a Boris (~49 rokov)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 32 rokov, ročne najazdím v priemere 4500 kilometrov
Motorka: Honda VFR 800 FI 2009
Mesto: Skalica (Slovensko)
Čas registrácie: 15.05.2007 11:49
Posledne prihlásený: 15.10.2024 22:54

Ďalšie motorky:

Motorka:
Honda VFR 800 FI 2009
Yamaha FZS 600 Fazer 1998
Suzuki SV 650 S 2000

Niečo o sebe:

Prvou našou motorkou bola ČZ 175 Šport r.v. 1972 potom sme mali MZ 150 ETZ r.v. 1990 ďalej to pokračovalo Hondou VFR 750 F r.v. 1988 a Hondu CBX 750 F r.v. 1985 časom sme presedlali na Suzuki SV 650 S r.v. 2000 a Yamahu FZS 600 Fazer r.v. 1998 dalej nas to lákalo k väčšiemu objemu išli sme do Hondy VTR 1000 FireStorm r.v. 2002 a Hondy VFR 800 FI r.v. 2000 bratovi učarovalo BMW F 800 ST r.v. 2006 ja som v tom čase pokračoval novším modelom VFR 800 VTEC r.v. 2009 nakoniec som aj ja skončil u novšieho modelu BMW F 800 GT r.v. 2013 moj názor jazda na motorke je fantastický zážitok...

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »