Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - willyscorpion
Login: | willyscorpion Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 40 rokov, ročne najazdím v priemere 2000 kilometrov | |
Motorka: | Suzuki VX 800 1994 | |
Mesto: | Košice (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 24.09.2005 14:41 | |
Posledne prihlásený: | 02.03.2017 20:54 | |
Niečo o sebe: Už od malička ma fascinovali motorky, vždy som túžil preháňať sa na rýchlych mašinách.Túto vášeň som zdedil po svojom otcovi, ktorý ich rozbil dokonca tri.Jazdil som už od 11-tich, ale len na babete.Svoju prvú naozajstnú gipu som si kúpil na pôžičku za 11.240Kčs v košickom Priori.Bola to JAWA-350.638 striebornej metalízy s červeným sedadlom.Vtedy som sa skoro zbláznil od radosti.Moje prvé jazdecké pocity z veľkej motorky boli fantastické a naozaj som si ich vychutnával.Ako väčšina mladých chalanou aj ja som asi po tristo najazdených kilometroch som si |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom willyscorpion: 0
- Zobraz témy ktoré otvoril willyscorpion
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil willyscorpion
Foto člena:
Foto motorky:

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!