ISSN 1336-6491 | Online: 2174 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - willyscorpion

Login: willyscorpion Offline

Ikona

Meno: VILO Hejnus (~59 rokov)
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 40 rokov, ročne najazdím v priemere 2000 kilometrov
Motorka: Suzuki VX 800 1994
Mesto: Košice (Slovensko)
Čas registrácie: 24.09.2005 14:41
Posledne prihlásený: 02.03.2017 20:54

Niečo o sebe:

Už od malička ma fascinovali motorky, vždy som túžil preháňať sa na rýchlych mašinách.Túto vášeň som zdedil po svojom otcovi, ktorý ich rozbil dokonca tri.Jazdil som už od 11-tich, ale len na babete.Svoju prvú naozajstnú gipu som si kúpil na pôžičku za 11.240Kčs v košickom Priori.Bola to JAWA-350.638 striebornej metalízy s červeným sedadlom.Vtedy som sa skoro zbláznil od radosti.Moje prvé jazdecké pocity z veľkej motorky boli fantastické a naozaj som si ich vychutnával.Ako väčšina mladých chalanou aj ja som asi po tristo najazdených kilometroch som si
myslel, že už som skúsený pretekár.No a stalo sa to čo zákonite muselo prísť.Mal som takú búračku, že ľudia ktorý bezprostrede po nej dobehli nechceli veriť vlastným očiam, že som to prežil len s malými škrabancami a rozbitou prilbou.Gipa bola samozrejme na odpis.Ale s pomocou dobrých kámošov(mimochodom šikovných mechanikov, ktorý všetko robili na kolene) som ju znovu spojazdnil.Potom som už úspešne jazdil po Košiciach a celom Československu asi 10 rokov.Potom prišla rodina a iné povinnosti a tak som bol nútený motorku predať, nikdy som sa však nevzdal myšlienky znovu si niekedy sadnúť na mašinu a užívať si ten fantastický pocit slobody a voľnosti(veď to všetci poznáte).Vždy som manželke tvrdil, veď počkaj ja si na starosť ešte nejakú gipu kúpim.Nikdy tomu neverila, ale ja som vedel, že to raz urobím.Ten čas prišiel a ja som si potajomky kúpil YAMAHU 600 XT, bola však bez papierov, ale skutočne pekná.Tak sa začal môj druhý motorkársky život.Potom prišla moja terajšia motorka SUZUKI VX 800.Zatiaľ mi vyhovuje a naozaj som na nej zažil veľa krásnych a príjemných kilometrov.Tak sa stratený syn vrátil do motorkárskeho sveta.Verte mi je nádherný, ten pocit, ktorý zažívam na dvoch kolesách by som za nič na svete nevymenil.Teraz jazdíme s mojou maličkou Ľudkou a mojími kámošmi(na ktorých sa môžem vždy spoľahnúť) po cestách a je mi neskutočne fajn.Verte mi, že by som doprial ten pocit každému.Prajem všetkým veľa šťastných kilometrov bez nehody a veľa krásnych ale aj adrenalínových zážitkov(každému podľa chuti).Čaute Willi.

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »