ISSN 1336-6491 | Online: 1750 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29862
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - yoffo

Login: yoffo Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Geriatrik - chodiť už nevládzem, ale na nejakú motorku sa ešte vydriapem...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 60 rokov, ročne najazdím v priemere 12000 kilometrov
Motorka: Kawasaki VN 1700 Classic
Mesto: 82108 bratislava - ružinov (Slovensko)
Čas registrácie: 02.02.2010 13:17
Posledne prihlásený: 04.03.2025 09:21

Ďalšie motorky:

Niečo o sebe:

Po 27 ročnej motopauze som to skúsil na Kawe 900 VN Classic, od marca 2010,
do novembra som "stihol" 11 200 km, pojazdil som v SR, H, A, CZ.
Chytilo ma to a tak od marca 2011 sedlám Kawu VN 1700 Classic.
2010......11 200 km
2011 .... 14 400 km. (A, PL, CZ)
2012......17 000 km.(pribudli D, SLO, HR)
2013......17 500 km
2014......21 200 km (FL, CH, F )
2015......12 800 km
2016......13 700 km (SRB, RO)
2017......12 800
2018......12 300 (LV, LT, EST, FIN, S, )
2019......10 000 km
2020.......8 600 km
2021...... 4 700 km

Nemám rád boľševikov, neonacistov.........a ľudí so selektívnou pamäťou.
Napriek tomu, že som 39 rokov štastne ženatý, mám rád SLOBODU.

Darca krvi: Daroval som krv 67 krát.

Štatistika

Zoznam členov

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »