Anketa:
Hobbydielňa YHP, Bratislava, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Myšlienka je aby mal každý prístup k základnému náradiu a priestorom bez nutnosti kúpy či dlhodobého prenájmu. Od klasických požičovní náradia sa odlišujeme práve spomínanými priestormi. V našom prípade 75 metrov štvorcových. V dielni sú okrem iného servisné stojany a klúče na olejové filtre.
Video: Nová hobbydielňa aj pre motorkárov v Petržalke
Články:
Fotogaléria:
27.09.2017 - ChesterTT

27.09.2017 - ChesterTT

27.09.2017 - ChesterTT

27.09.2017 - ChesterTT

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Bratislavský Kraj |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | ChesterTT 27.09.2017 (16:25) |
Poloha: | N 48.119 E 17.121 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 7199 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
www.yhp-dielna.eu
www.facebook.com/yhpdielna
0950 749 948
hd.hobbydielna@gmail.com
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Nákupné centrum Aupark, Slovensko | Reštaurácia | 1.7 km SZ |
2. | Výstavisko Incheba, Bratislava, Slovensko | Štadión | 2.2 km SZ |
3. | ZRUŠENÉ: Mentor ride & fly, Slovensko | Moto shop | 2.7 km JZ |
4. | Design Factory, Bratislava, Slovensko | Múzeum | 2.8 km S |
5. | Stará tržnica, Bratislava, Slovensko | Pamiatka | 3.0 km S |
6. | Cafe Kastelán, Slovensko | Občerstvenie | 3.1 km SZ |
7. | Pamätník Slavín (Bratislava), Slovensko | Pamiatka | 4.2 km SZ |
8. | Múzeum dopravy Bratislava, Slovensko | Múzeum | 4.3 km S |
9. | Predajňa Buldog, Bratislava, Slovensko | Moto shop | 4.4 km SV |
10. | Kaviareň DreamCafe Bratislava, Slovensko | Bar | 4.5 km SZ |
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!