ISSN 1336-6491 | Online: 3228 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29824
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17625)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12199)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Trasa: Kokava nad Rimavicou - Klenovec - Ratková - Jelšava, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Klenovec-Jelšava, Slovensko - Bod záujmu

Ak má niekto rád kľukaté cesty Slovenska, tak ponúkam peknú cestu stredným Slovenskom.
Na zrýchlený prehľad prikladám video z úseku od Turčoku do Hnúšte:

Video: Trasa: Hnúšťa - Jelšava

Pozri tiež:
Banská Bystrica - Košice trochu inak
Sedlo medzi Klenovcom a Kokavou - Chorepa

Fotogaléria:

26.02.2015 - Feror

na Klenovec a okolie, Slovensko - Bod záujmu

26.02.2015 - Feror

na Klenovec a okolie, Slovensko - Bod záujmu

13.11.2009 - Mitja

oddych nad Klenovcom

12.01.2007 - Awia

Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km<br />
Klenovec

28.07.2006 - Awia

VIDEO Pozri si video
Panoráma z Klenovca.
<br />
V prílohe vo videu je 360 stupňová panoráma vo formáte QTVR. Pohľad riadite myšou.

28.07.2006 - Awia

Klenovec

28.07.2006 - Awia

Klenovec

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Trasa
Pridal:nororon 22.07.2018 (08:13)
Poloha:N 48.591 E 20.050
Približná poloha:nie
Čitatelia:10005
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:52.5 km

Prístup:

Cesta vedie cez Klenovec až do Jelšavy resp. Revúcej, presná trasa tu

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vysoká pec, Sirk - Červeňany, SlovenskoPamiatka4.6 km V
2.Rozhľadňa Vŕšok, SlovenskoZaujímavosť11.3 km JZ
3.Prvé slovenské gymnázium, Revúca, SlovenskoMúzeum11.5 km SV
4.Slnečné hodiny v Drienčanoch, SlovenskoZaujímavosť11.9 km J
5.Minerálny prameň Tisovská Šťavica, SlovenskoPrameň12.4 km SZ
6.Sedlo Dielik (579 m n. m.) Tisovec - Muráň, SlovenskoPriesmyk13.1 km S
7.Tunel Dielik - Muránsky portál, SlovenskoPamiatka13.6 km S
8.Drieňok - Teplý Vrch rekreačný areál, SlovenskoHotel13.7 km J
9.Banská Bystrica - Košice trochu inak, SlovenskoTrasa13.8 km Z
10.Sedlo medzi Klenovcom a Kokavou - Chorepa, SlovenskoVyhliadka13.9 km Z

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »