Anketa:
Múzeum Permafrostu, Jakutsk, Rusko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Múzeum Permafrostu (v origináli Царство вечной мерзлоты) je miestny historický komplex založený 19. marca 1965 v Jakutsku na základe laboratória permafrostu. Jediné múzeum svojho druhu na svete.
V mieste, kde sa dnes múzeum nachádza, bolo v roku 1936 založené vedecké laboratórium permafrostu. Za dátum založenia múzea sa považuje 19. marec 1965 , vtedy bola v laboratóriu na čele s doktorom mineralogických vied Alexanderom Pčelintsevom, v jednej z mnohých podzemných miestností otvorená expozícia venovaná permafrostu a história jeho štúdia bola otvorená pre verejné návštevy. Hlavnou atrakciou múzea, ktoré priťahuje turistov, je podzemná časť múzea - jedná sa o početné chodby a haly v hĺbke 14 metrov. V múzeu je teplota celoročne okolo -5 ° C, je to ideálna teplota na udržanie kobky v stabilnom prírodnom stave. Odborníci sa osobitne zaujímajú o rozmanitosť štruktúry permafrostovej pôdy.
Zem, zmrazená na takúto teplotu, zachovala kobku vo svojej prirodzenej podobe. Na úsekoch stien chodieb je vidieť modrín konzervovaný ľadom starším ako 36 000 rokov a medzi podzemnými exponátmi sú také cenné exempláre ako kusy ľadu so vznikom asi pred 50 tisíc rokmi.
V Múzeu sú tematické miestnosti a je zaujímavo nasvietené rôznymi farbami
Články:
Fotogaléria:
30.09.2019 - erbe

30.09.2019 - erbe

30.09.2019 - erbe

30.09.2019 - erbe

30.09.2019 - erbe

30.09.2019 - erbe

30.09.2019 - erbe

30.09.2019 - erbe

30.09.2019 - erbe

Detaily:
Krajina: | Rusko |
Región: | Jakutia |
Typ: | Múzeum |
Pridal: | erbe 07.10.2019 (08:01) |
Poloha: | N 62.044 E 129.624 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 4927 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Asfalt. Výjazd z Jakutska na Viljusk, Mirny.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!