ISSN 1336-6491 | Online: 1864 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Ksar Ouled Soltane, Tunisko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Ksar Ouled Soltane, Tunisko - Bod záujmu

V malej dedine Ksar Oued Soltane cca 22 km južne od Tataouine, nájdete veľkolepý ksar (tradičná berberská opevnená sýpka), kde sú asi najlepšie zachované tzv ghorfy (dlhé, sudové priestory vrstvené na seba ako včelí plást určené na skladovanie obilia). Aj na tomto mieste sa natáčal film Star Wars.


Panoráma: Ksar Ouled Soltane, Tunisko - Bod záujmu

Ksar je v berberskej, alebo všeobecne severoafrickej architektúre opevnená dedina, ktorú tvorí prepojený systém obytných a skladovacích priestorov. Ksary sa často budovali na vyvýšených miestach a slúžili usadenému obyvateľstvu na ochranu pred útokmi kočovných kmeňov. V strede ksaru býva ústredná citadela pána alebo náčelníka zvaná kasba.


Panoráma: Ksar Ouled Soltane, Tunisko - Bod záujmu

Články:

Fotogaléria:

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Ksar Ouled Soltane - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.11.2017 - Awia

Ksar Oued Soltane - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

14.11.2017 - Awia

Ksar Oued Soltane - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

14.11.2017 - Awia

Ksar Oued Soltane - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Tunisko
Región:Východ
Typ:Hrad
Pridal:Awia 28.01.2020 (08:05)
Poloha:N 32.788 E 10.515
Približná poloha:nie
Čitatelia:8193
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Ksar Ouled M’hemed (pri Ksar Jlidet) Tunisko, TuniskoPamiatka12.2 km S
2.Ksar Ouled Debbab, TuniskoHrad15.5 km SZ
3.Hotel El Gazelle, Tataouine, TuniskoHotel16.7 km SZ
4.Kamenné mesto Chenini, TuniskoPamiatka27.2 km SZ
5.Ksar Hadada, TuniskoMesto39.4 km SZ
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »