ISSN 1336-6491 | Online: 1511 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29894
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12235)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Termálny prameň za obcou Lukavica, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

IMG 20180926 145509.jpg, Slovensko - Bod záujmu

Termálny prameň za obcou Lukavica. Vznikol pri prieskumnom geologickom vrte. Voda nie je príliš teplá- odhadom 26°C. Počas víkendov treba počítať so zvýšenou návštevnosťou čo sa odzrkadlí aj na okolí posiatom odpadkami :/ . Návštevu odporúčam počas pracovných dní a najlepšie do obeda. Vtedy si ho môže človek užiť osamote.

Fotogaléria:

15.04.2020 - polomiso

IMG 20180926 145509.jpg, Slovensko - Bod záujmu

15.04.2020 - polomiso

IMG 20180926 145509.jpg

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Prameň
Pridal:polomiso 19.04.2020 (08:02)
Poloha:N 48.481 E 18.759
Približná poloha:nie
Čitatelia:9692
Nadmorská výška:326.0 m n.m.
Povrch:spevnená cesta

Prístup:

V Žarnovici na "hlavnej" križovatke zabočiť za potokom do prava na ulicu Hronská a pokračovať cez jedno železničné priecestie bez závor a podjazd pod R1 na úzky závesný most cez Hron až do Lukavice. Na úzkej asfaltke pokračuj až tesne pred koniec obce kde zabočíš na šotolinu do ľava. Po cca 400 metroch si buď moto odstavíš po pravej strane cestičky alebo za suchého počasia prejdeš priamo k prameňu aj na "hladkých" pneu.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Štadión - plochá dráha - Žarnovica, SlovenskoOkruh2.7 km Z
2.Hodrušské Jazero, SlovenskoJazero3.0 km J
3.Vodný raj Vyhne, SlovenskoPláž3.4 km SV
4.Kamenné more, Vyhne, SlovenskoPrírodný úkaz3.9 km SV
5.Vyhne - údolie, SlovenskoPrivát4.0 km SV
6.Zveropark, Revištské Podzámčie, SlovenskoZaujímavosť4.7 km SZ
7.Banická klopačka, Hodruša - Hámre, SlovenskoPamiatka4.8 km V
8.Kemping - Drevenica Revište, SlovenskoKemping4.9 km SZ
9.Reštaurácia pod Hradom Revište, SlovenskoReštaurácia5.0 km SZ
10.Hrad Revište, SlovenskoHrad5.2 km SZ
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »