Anketa:
Reštaurácia pod Hradom Revište, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Reštaurácia pod Hradom v Revištskom Podzámčí. Novovybudovaný náučný chodník na zrúcaninu hradu Revište, ktorá je v rekonštrukcii a prístupná. Pod hradom sa nachádza výborná reštaurácia s priestorom na parkovanie dvomi vonkajšími krytími terasami so starou 350 ročnou lipou. Príjemná obsluha, posedenie aj kemping na blízkej lúke primárne určenej na stanovanie či prespatie počas výjazdov. Vrele odporúčam.
Fotogaléria:
14.07.2015 - cbf125

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Reštaurácia |
Pridal: | cbf125 15.07.2015 (06:54) |
Poloha: | N 48.521 E 18.727 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 9560 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Prístup je po asfaltovej starej ceste zo smeru od Žarnovice aj od Žiaru nad Hronom, alebo zídením z rýchlostnej cesty R1 v oboch smeroch.
Adresa, Kontakt:
0908/131868
045/681 33 12
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Kemping - Drevenica Revište, Slovensko | Kemping | 0.1 km V |
2. | Hrad Revište, Slovensko | Hrad | 0.3 km Z |
3. | Zveropark, Revištské Podzámčie, Slovensko | Zaujímavosť | 1.3 km JZ |
4. | Štadión - plochá dráha - Žarnovica, Slovensko | Okruh | 4.4 km J |
5. | Vodný raj Vyhne, Slovensko | Pláž | 4.9 km V |
6. | Kamenné more, Vyhne, Slovensko | Prírodný úkaz | 5.0 km V |
7. | Termálny prameň za obcou Lukavica, Slovensko | Prameň | 5.0 km JV |
8. | Ostrý Grúň - strelnica, Slovensko | Osada | 5.4 km SZ |
9. | Vyhne - údolie, Slovensko | Privát | 5.8 km V |
10. | Hodrušské Jazero, Slovensko | Jazero | 8.0 km JV |

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!