Anketa:
Privát Elena, Ružomberok, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Poskytujeme ubytovanie na súkromí so samostatným uzamknuteľným vchodom, na prízemí rodinného domu s veľkou ovocnou záhradou, v tichej okrajovej časti mesta, na kopci pod lesom. Z domu je nádherný výhľad na mesto, horstvá Malej a Veľkej Fatry, Chočských vrchov a Západných Tatier.
Kapacita 8 osob, Izby 2-3 lôžkové, 1-2 lôžková s kuchynským kútom, slovenská izba.
Návštevníkom ponúkame ubytovanie v troch vzájomne nepriechodných izbách, v každej izbe je FTV. Dvojlôžková izba s oddeleným kuchynským kútom, ktorý je vybavený 4-platňovou sklokeramickou varnou doskou, chladničkou, mikrovlnnou rúrou, varnou kanvicou a kompletným kuchynským riadom.Na chodbe sa nachádza ďalšia chladnička, mikrovlnná rúra, varná kanvica, a skrinka s príručným kuchynským riadom. Kúpeľňa je vybavená rohovou vaňou, sprchovacím kútom, dvoma umývadlami a bidetom. WC je samostatné.
Za osobitný príplatok majú hostia k dispozícii štýlovo zariadenú slovenskú izbu s krbom s otvoreným ohňom.
V záhrade je zastrešené otvorené ohnisko s posedením a stôl pre 10 osôb s prenosným grilom pod ovocnými stromami.
Najbližší obchod je vzdialený 900 m a reštaurácia 1 km. Parkovanie pri dome.
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Privát |
Pridal: | pindurova 19.01.2010 (13:57) |
Poloha: | N 49.079 E 19.283 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 8547 |
Nadmorská výška: | 494.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
K. F. Palmu 42
Ružomberok
03401
www.privatelena.szm.sk
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Ružomberské schody a Námestie Andreja Hlinku, Slovensko | Pamiatka | 1.5 km V |
2. | Koliba u dobrého pastiera, Ružomberok, Slovensko | Reštaurácia | 2.1 km Z |
3. | Vespa Ružomberok (Styx), Slovensko | Moto shop | 2.8 km V |
4. | Kostol Všetkých svätých, Slovensko | Kostol | 3.7 km JV |
5. | Vlkolínec (UNESCO), Slovensko | Dedina | 4.5 km J |
6. | Salaš Krajinka, Slovensko | Reštaurácia | 4.9 km SZ |
7. | Letisko Lisková pri Ružomberku, Slovensko | Zaujímavosť | 5.7 km V |
8. | MX trať Lisková, Slovensko | Motokrosová trať | 6.9 km SV |
9. | Turík Penzión pod Chočom, Slovensko | Penzión | 7.6 km V |
10. | Penzión po Lipami, Ivachnová-Lazy, Slovensko | Penzión | 7.9 km V |
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!