Anketa:
Ubytování, Horní Kostelec, Česko - Bod záujmu - Ubytovanie
Privátní ubytování v chatě v okrajové části Červeného Kostelce. Krásné prostředí, okolí plné kulturních a turistických památek. Nedaleko lázeňské město v Polsku-Kudowa Zdroj. Možnost koupání, výletů do pěkných míst s oblíbeným rybolovem a grilováním pstruhů.
Vhodné pro rodiny s dětmi, turisty a motorkáře. Majitel je motorkář, zajistí Vám doprovod na motocyklu osobně, nebo přáteli z Motoklubu Úpicko, viz http://moto.upice-net.cz.
Přijeďte k nám, budete spokojeni.
Detaily:
Krajina: | Česko |
Región: | Královéhradecký |
Typ: | Penzión |
Pridal: | 3995 14.04.2010 (18:57) |
Poloha: | N 50.494 E 16.123 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 8232 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Příjezd k chatě vozidlem, místní dopravou, nebo kousek pěšky od zastávky ČD, Rtyně v Podkrkonoší-zastávka.
Adresa, Kontakt:
Česko, Červený Kostelec
Podlesná 235
Lukáš Hruška - tel. +420 605 743 629
Email: lukinohrusa@seznam.cz
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Penzion Čtyřlístek, Teplice nad Metují, Česko | Penzión | 11.2 km S |
2. | Pevnosť Dobrošov, Česko | Zaujímavosť | 11.6 km JV |
3. | Adršpašsko-teplické skaly, Česko | Prírodný úkaz | 13.5 km S |
4. | Pevnosť Jozefov - podzemné chodby, Česko | Zaujímavosť | 22.0 km JZ |
5. | Priehrada Les království, Česko | Baňa | 25.4 km Z |
6. | Autostrada sudecka, Poľsko | Trasa | 26.0 km JV |
7. | Priehrada Zapora wodna w Zagórzu Śląskim, Poľsko | Zaujímavosť | 36.5 km SV |
8. | Roadracing okruh Hořice - 300 zatáček Gustava Havla a Česká Tourist Trophy, Česko | Okruh | 36.6 km Z |
9. | Kostol Neratov, Česko | Kostol | 43.4 km JV |
10. | Múzeum vojenskej techniky, Poľsko | Múzeum | 43.9 km SV |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!