Anketa:
ONLINE prezentácia fotiek z cesty a ŽIVÝ chat - Indodiesel na ceste - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - ONLINE prezentácia fotiek z cesty a ŽIVÝ chat - Indodiesel na ceste
Kedy: | 01.06.2023 20:00 - 22:00 |
---|---|
Kde: | ONLINE ![]() |
Kto: | Marek Slobodník (marekNApionieri) vás pozýva |
Kontakt: | facebook.com/events/s/indodiesel-na-ceste-online-pre... |
Online stream
Pozrite si našu prvú online prezentáciu z expedície Indodiesel na ceste. Tento trip je zatiaľ najnáročnejší, na akom sme kedy boli a trvá oveľa dlhšie, ako sme rátali. Na druhú stranu sme zažili veci, o akých sa nám ani nesnívalo. Žiaľ zaskočili nás poplatky v prístave v Saudskej Arábii a týmto online podujatím by sme chceli znížiť stratu, ktorá je už teraz veľmi vysoká.
Online stream začína 1.6.2023 o 20:00 a bude trvať 2 hodiny.
Spoločne si pozrieme náhodné fotky z cesty, ktorých už máme viac ako 8000 a pridáme k nim pokec, ktorý sa neobjavil zatiaľ nikde inde. Do streamu môžete vstúpiť aj vy živým chatom, na ktorý budeme odpovedať.
VSTUPNÉ za 7 EUR bude možné zakúpiť na ticketlive.sk. Po zakúpení obdržíte kľúč na pripojenie k streamu.
Pre všetkých tých, ktorí nás podporili cez štartovac.cz, bude stream zadarmo a v emaily obdržia kľúč na pripojenie.
Video: MR POKEC: S Marekom Slobodníkom - na dieselových Enfieldoch z Indie do Pakistanu a Saudskej Arábie
Info o ceste:
Indodiesel je už doma - na dízli z Indie na Slovensko - nový pokec - Marek Slobodník
ONLINE prezentácia fotiek z cesty a ŽIVÝ...
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!