Anketa:
OTVORENIE MOTOSEZÓNY 2025 V TURCI - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - OTVORENIE MOTOSEZÓNY 2025 V TURCI
Kedy: | 26.04.2025 11:00 - 20:00 |
---|---|
Kde: | MARTIN (SPŠ) - po výjazde Valčianska dolina - areál DIELEC ![]() |
Kto: | Boris (Motorkári z Turca a okolia... ) (Motoboris) vás pozýva |
Kontakt: | +421905664476, info@autoskolaboris.sk |
❤️ Srdečne pozývame na akciu všetkých bratov motorkárov a sestry motorkárky, skútristov, 3 a 4 kolkárov... Bude to minimálne tak skvelá akcia s priateľskou a rodinnou atmosférou, ako bolo naše jesenné UKONČENIE MOTOSEZÓNY 2024 v TURCI, kde sa nás zišlo naozaj obrovské množstvo ????❤️???? Stretnutie od 11:00 hod. na veľkej asfaltovej ploche pri SPŠ Martin, pokračovanie po spoločnom výjazde v krásnom lesnom areáli Dielec - Valčianska dolina. Štart výjazdu o 12:00 hod. (akcia je úmyselne umiestnená mimo pešej zóny a centra, nechceme rušiť hlukom a ani byť atrakciou pre verejnosť, akcia je určená pre motorkárov, nie ako výstava, hoci priateľov a dobrých ľudí budeme vítať radi) Tešíme sa na Vás. A veľmi... ????❤️???? VSTUP JE ZDARMA + pamätná nálepka pre každého! ✌???? PS: Účasť potvrdil známy majster moto-fotograf PETER SCHERER, dronový kameraman TOMÁŠ SPIŠŠÁK, moderátori Milan DjŽiro Žirko a Boris Hrozienčik. Zábavu zažijete aj na elektro-mechanickom RÓDEO BÝKOVI, na ktorom sa dlho nikto neudrží. ???????? Pre odvážnejších bude k dispozícií VRTUĽNÍK na výhliadkové lety nad Valčianskou dolinou, po dohode aj inam a ďalej. Turčianske cesty príde symbolicky odomknúť a svoj príhovor predniesť Páter Pádre a Danka-Dorotty z Bratstva rytierov ciest. Svoj monster truck DODGE RAM s brazílskou audio stenou príde predstaviť Rasťo Páleš z carmania.sk a urobíme prezentáciu na letnú mega-akciu CARMANIA-CAMP 25, ktorá bude v júli na Drienku Mošovce. ????❤️???? Križovatky ako vždy zabezpečí zohratá partia stopperov vo výstražných vestách. Doprovodom bude aj už spomenutý monster truck DODGE RAM + zo slovenských motoakcií známy Blahoslav Tesař na svojom SAFETY BIKE + viaceré zabezpečovacie označené štvorkolky ❤️ Tešíme sa a ďakujeme za zdieľanie.❤️
Link podujatia na FB
Link na polohu veľkej asfaltovej plochy pri SPŠ v MT:
maps.app.goo.gl/foVnPz39DnSpQFtL6
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!