Anketa:
SLANSKÉ kolečko 2025 - stretnutie JAWA ČZ nadšencov - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - SLANSKÉ kolečko 2025 - stretnutie JAWA ČZ nadšencov
Kedy: | 09.05.2025 18:00 až 10.05.2025 19:00 |
---|---|
Kde: | Hermanovce nad Topľou ![]() |
Kto: | OZ Hoblik vás pozýva |
Kontakt: | ozhoblik@gmail.com |
Mame pre Vás opäť pripravený krásny program v príjemnom prostredí a kopec skvelých súťaží.
K tomu nám zahrá ľudová hudba ČASARE.
⏰Nezabudnite si registrovať motorku !! Registračka už beží TU. Tak neodkladaj to a uchmatni si jedno miesto pre seba !
Zvýhodnená odporúčaná suma do 20. apríla je 10€/osoba od 21. apríla 15€/osoba.
Registrácia je potrebná len na sobotu 10. mája.
Do areálu podujatia budú pustené len motorky JAWA a ČZ!
Predbežný program:
9. máj
od 18:00 otvorenie areálu
20:00 - film a neformálne posedenie
10. máj
8:30 Registrácia pre účastníkov
10:00 Príhovor organizátorov
10:15 Spoločná jazda - Hermanovce n/T, Bystré, Hanušovce n/T - prehliadka kaštieľa, Podlipníky, Pavlovce, Petrovce
13:00 Hlavný program v sprievode ĽH Časare, program pre deti, skákací hrad, lukostreľba, hľadanie pokladu, súťaže pre účastníkov
15:30 Cestovateľská prednáška
16:30 TOMBOLA - hlavná cena JAWA Pionier
Tešíme sa na vás
V prípade otázok môžete volať na +421915064445 alebo napísať ozhoblik@gmail.com FB
Tešíme sa na vás
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!