Anketa:
Výjazd Južné Čechy - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťKedy: | 09.07.2010 09:00 až 11.07.2010 19:00 |
---|---|
Kde: | Južné Čechy ![]() |
Kto: | Braňo vás pozýva |
Kontakt: | 0905617524 |
Tak po roku naša malá spoločnosť CUSTOM CHOPPERS SK prináša druhé voľné pokračovanie výjazdu do Južnych Čiech pod názvom Slunce ,seno a pár kolies ,ktoré sa uskutoční 9.-11.7.2010.Tak ako po minulé výjazdy stretneme sa v piatok ,9.7. uz o9.00 pred našéu kaviarňou CUSTOM CAFFEE v Blatnej na Ostrove,aby sme po krátkom zoznámeni účastníkov a oboznámení sa s detailami cesty mohli o 10.00 vyraziť na cestu,ktorej bude v ten deň naozaj hodne ,podľa googlu 474 km...Ideme smer Hodonín,Znojmo,Český Krumlov,kde plánujeme prestavku na neskorý obed.Po ńom prejazd nádhernym prostredim Južnych Čiech,až do kopcov na Šumavu..V cieli nasej cesty v Zelenej Lhote,v národnom parku Šumava nás čaká horská chata ,krásne prostredie,dobrá večera,zábava,výmena skúseností a zážitkov........V sobotu po dokonalom spánku.....sa vydáme cez Sušice do Hoštíc u Volyne,kde plánujeme obed a prehliadku obce kde sa nakrúcala známa trilógia Slunce,seno..........Potom pokračujeme do Hlubokej nad Vltavou,kde si podľa záujmu pozrieme naozaj nádherný zámok.Po tejto zastávke nás čaká už len presun do Českých Budejovíc,ubytovanie,večera v Pivovarskej reštaurácii v Budvare a voĺný program.......
V nedelu 11.7. je plánovaný odchod do Bratislavy cca o 11.00,kde by sme aj s prestávkami mali doraziť do 19.00.
Tak priatelia,program je pestrý a hlavne nabitý kilometrami- celková trasa je cca 940 km!
Cena tejto spanilej jazdy je 69 EUR,v cene sú zahrnuté dva nocľahy s raňajkami a dve večere.Pre krátkosť času Vás prosím závaznesa prihlásiť do 7.7.2010 do 16.00 hod.
Účastnícky poplatok môžete uhradiť na naše č. účtu: 2622052613/1100 ,do popisu platby uvedte Vaše meno.V prípade akýchkoľvek otázok neváhajte a kontaktujte ma na t.č.
0905 617 524 ,alebo majlom : office@customchoppers.sk. Ak si chcete pozrieť mapu trasy plánovaného výjazdu,nájdete ju na www.customchoppers.sk ,prípadne aj s krátkym zhodnotením jazdy z min.roku. Tak zatiaľ všetko,tešim sa na budúci piatok.....
Pozdravujem , Braňo
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!