Anketa:
1. MOTO ZRAZ v Ivanke pri Dunaji - Motozrazy - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotozrazy - 1. MOTO ZRAZ v Ivanke pri Dunaji
Kedy: | 06.07.2013 13:00 až 07.07.2013 03:00 |
---|---|
Kde: | Ivanka pri Dunaji ![]() |
Kto: | Michal (Wildhorse) vás pozýva |
Kontakt: | corsar999@gmail.com |
Areál pohostinstva LaPaloma a Excalibur pubu, Bernolákovská 15, Ivanka pri Dunaji
Parkovanie motoriek - pred objektom, vyhradené len pre motorky
Čapované tankové pivo priamo z auta pivovaru
Pečené a grilované špeciality
Predbežný program podujatia :
13:00 - Zahájenie
14:00 - Spoločný výjazd
15:00 - Súťaže:
súťaže zručnosti a rýchlosti - zloženie jednoduchého karburátora na rýchlosť, pitie piva na rýchlosť, jedenie na rýchlosť
16.30 – Trial – ukážky
18:30 – Armwresling – pretláčanie rukou
19.40 - Vyhlásenie súťaže - najkrajší "perák" na zraze
(veterán Jawa 250)
20:00 – Grobiani, alco-punck /SK/
22:00 - New Village Gang, rockabilly /SK/
23:30 - Rock DJ
01:00 – Ukončenie
After Party – Excalibur pub do 2:30hod.
Facebook - www.facebook.com/events/185201174974680/
(obmedzený počet účastníkov súťaží, zaregistrujte sa na jednotlivé súťaže už teraz!!! - corsar999@gmail.com )
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!