Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1055 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30242
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17841)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12401)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Pioniercross KOPERNICA 2014 - Pionier - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať
Kedy:13.12.2014 08:00 - 16:00
Kde:Kopernica
Kto:Peter (peterslanina) vás pozýva
Kontakt: slape@pobox.sk 0907366530,0944164728
POZOR ZMENA DÁTUMU PRETEKOV!!!
Z technických príčin preteky prekladáme z 6.12 na 13.12.2014
Pioniercross v KOPERNICI.
Pozývame všetkých pioniercrosarov na pioniercross do KOPERNICE.
Kedy:13.12.2014 sobota
Triedy:Klasik,Tuning,Špeciál
Registrácia pretekárov:do10.00hod.prosíme o dochviľnosť.
Tréning:od 8.00 do 10.45hod
Štart:11.00 časoví harmonogram podľa počtu pretekárov
Vyhodnotenie:14.00hod
Štartovné:5€
Technické predpisy ako pioniercros východ.
Povinná výbava pretekárov: prilba,okuliare,pevná obuv,motocrosové chrániče nie sú na škodu.
Každý jazdec sa pretekov zúčastňuje na vlastné nebezpečie a náklady.Zároveň je každý účastník povinný sa riadiť pokynmi usporiadateľov.
V prípade nepriaznivého počasia sa preteky odkladajú na iný termín.
Otázky ohľadom pretekov na kontaktných telefónnych číslach.
SLEDUJTE PROSÍM OZNAM NA motoride.sk


Diskusia:

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »