Anketa:
Jazda za dobrým obedom 2016 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťKedy: | 25.06.2016 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Slovensko a okolie ![]() |
Kto: | PadreMarian van den Jurkovic (padreMarianvandenJurkovic) vás pozýva |
Kontakt: | 0910660853 - karantena1@centrum.sk |





Doplnenie informácie o čase a mieste stretnutia na Jazdu za dobrým obedom.
Stretnutie účastníkov je dňa 25.06.2016 od 8.30 do 9.00 hod na parkovisku OC Hypernova v Prievidzi.
Krátka inštruktáž a najneskôr o 09.05 vyrážame.
Diskusia:

Jazda za dobrým obedom
pirates - samozrejme, súhlasím. Pozabudol som udať miesto stretnutia. Tak pre vysvetlenie, stretávame sa v Prievidzi o 8.30 - 9.00 hod. Odchod na Jazdu najneskôr o 9.05 hod. |
Jazda za dobrým obedom
Štart a účel oki, ale tróchen časový plán - kam sa ide a na ako dlho? |
Jazda za dobrým obedom
LUKAN - Dojazd do cieľa jazdy je o 15.00 - 15.30 hod. Možnosť kúpať sa v čistej vode vodnej nádrže. Nechcem prezrádzať trasu, lebo stávalo sa, že ju v deň jazdy okopírovalo pár jazdcov a potom to narušilo celú akciu. Odchod domov potom podľa vlastného uváženia. Dĺžka trasy je asi 250 km. |
Jazda za dobrým obedom
Čo dodať? Počasie super,partia super,jazda super,jedlo super...nie je tých "superov" veľa? Nie... |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!