ISSN 1336-6491 | Online: 1940 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Veľká cena Trenčína 2016 - Cestné Motocykle - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Cestné Motocykle - Veľká cena Trenčína 2016

Kedy:13.08.2016 10:00 až 14.08.2016 19:00
Kde:Priemyselná zóna, Trenčín (AU Optronics)
Kto:Automotoklub SR-Karting vás pozýva
Kontakt: J. Žiaček +421 905 477 883
V dňoch 13. a 14. augusta sa po dlhých rokoch vrátia motocyklové preteky do Trenčína. Mesto s bohatou motocyklovou históriou, či už na mestskom okruhu alebo na letisku, zažije celkom novú etapu pretekov, tentoraz v priemyselnej zóne, kde sa bude konať jedno z dejstiev Medzinárodných majstrovstiev Slovenska historických motocyklov v jazde pravidelnosti s vloženými pretekmi ďalších tried. Preteky ponesú názov Veľká cena Trenčína.

Podujatie, nad ktorým prevzal záštitu primátor mesta Trenčín, Mgr. Richard Rybníček, organizuje z poverenia SMF dubnický Automotoklub SR-Karting. Všetky najdôležitejšie informácie o podujatí spolu s predbežným časovým harmonogramom nájdete vo zvláštnych ustanoveniach na webe SMF. Miestom konania pretekov je priemyselná zóna Trenčín (AU Optronics). Okrem klasických tried historických motocyklov organizátori vypísali aj voľné preteky v triedach Pionier Cup a 125 Sport Production.

V týchto dňoch prebiehajú prípravy podujatia v plnom prúde. Na mieste boli organizátori, ktorí spolu so všetkými zložkami zabezpečujúcimi podujatie absolvovali prechádzku po okruhu s presnými inštrukciami pre zabezpečenie trate.

Pod týmto odkazom si môžete pozrieť aj „On-board“ video po trati pripravovaného okruhu:

Video: Veľká cena Trenčína 2016 - ukážka trate



Viac informácii na tel. čísle: J. Žiaček +421 905 477 883.

Diskusia:

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »