ISSN 1336-6491 | Online: 1421 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30260
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17850)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12410)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Od Tatier k Aralu s Marekom Slobodníkom - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Motoakcie, Stretnutia - Od Tatier k Aralu s Marekom Slobodníkom

Kedy:30.11.2016 19:00 - 21:00
Kde:Christiania prešov Hlavná 105, 080 01 Presov
Kto:marekNaPionieri (marekNApionieri) vás pozýva
Kontakt: napionieri.sk
Video, slide show a rozprávanie banskobystického cestovateľa Mareka Slobodníka z cesty ku Aralskému jazeru na Jawách Pionier.

Na začiatku nas kamáratov otec vyprovokoval, že vraj s tými starými pinčlami, v ktorých sme sa každý deň na dvore vŕtali, nedôjdeme ani za dedinu. A tak partia piatich trápičov malých kubatúr vyrazila do Rumunska. Neskôr sa Ďuro, ako tlačiar dostal k obrázkom vysychajúceho Aralského jazera a cieľ cesty na ďalší rok bol jasný. Uvidieť na vlastné oči jednu z najväčších ekologických katastrôf, zapríčinenú človekom, dokým kedysi štvrté najväćšie jazero sveta úplne nevyschne. Pravdaže na našich osvedčených Pionieroch. Štyria cestovatelia, 2 mesiace na cestách, 10 tisíc kilometrov na jedných z najhorších dvojstopých motorových dopravných prostriedkov.

www.facebook.com/events/237663123315040/

Diskusia:

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »