Anketa:
XL enduro stretko / tréning - Tuhrina 2017 - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťEnduro - XL enduro stretko / tréning - Tuhrina 2017
Kedy: | 09.09.2017 09:30 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Tuhrina, Slovensko ![]() |
Kto: | Awia (Awia) vás pozýva |
Kontakt: | motoride.sk |
Stretneme sa v obci Tuhrina a to presne týždeň pred pripravovanými pretekmi - Motoride XL Enduro Rally 2017. Trasa už je pripravená a prejazdná (popílené stromy) ale nebude ešte úplne vyznačená. Je vhodná i na veľké endurá. Vítaný sú všetci od XL, Transalp, Tenerky, Biga až po LC8, GS-a či Varany...
Stretko v sobotu 9.9. o 09:30 hod
Okruh si najprv prejdeme spolu jedno kolo - Pozor má to 21km! Potom budete môcť jazdiť aj celý deň. Ale boli by sme radi ak by ste nám pomohli aspoň trochu so značením trate - vešanie fáboriek. Ak každý vyznačí nejaký úsek pôjde to veľmi rýchlo - Pomoc nie je povinná!
Akcia je bez vstupného, jazdenie na trase plne legálne s povoleniami. Zároveň hľadáme dobrovoľníkov pomocníkov na preteky - maršálov alebo fotografov.
Jazdíme celý deň, Ak chcete čosi opečieme (treba si doniesť jedlo i vodu), pokecáme.
Kto sa chystáte dajte nám vedieť tu do diskusie aby sme vedeli čo čakať.
Awia
Miesto konania akcie:
TuhrinaMapa:
Diskusia:

XL enduro stretko / tréning - Tuhrina 2017
Príďte si zajazdiť, vyskúšať trať a prípadne pridať aj pomocnú ruku k dielu Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (04.09.2017 9:44) |
XL enduro stretko / tréning - Tuhrina 2017
My s Jankom ideme |
XL enduro stretko / tréning - Tuhrina 2017
tak ja vazne zvazujem dufam ze pocasie bude v pohode |
XL enduro stretko / tréning - Tuhrina 2017
Tak zoberte i čosi na opečenie, dúfam že bude čas i na obed v prírode a trochu sa pri ohni vyúdime |
XL enduro stretko / tréning - Tuhrina 2017
sice pozvanka narychlo, ale budem sa snazit (na 90%) |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!