ISSN 1336-6491 | Online: 1881 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Keď sa motorkár dočká poriadnej motorky - MZ 150

 Zdieľať

Pridané: 07.09.2006 Autor: petrik1225
Čitatelia: 48964 [Vaše stroje - Moja motorka]

Zdravím všetkých motoridákov. Chcem sa s vami podeliť o túto moju novú mašinu.

S motorkami som začal od desiatich rokov ako každý, aj ja som začínal na klasike Jawa 20 Pionier, s ktorou som mal veľa dobrých, ale aj tých horších zážitkov (napr. poruchy a defekty na cestách), ale mňa to od motoriek neodradilo.

Moja garáž sa začala plniť postupne. Najskôr to boli: Jawa 20 a ČZ 175, ktorú sme sprevádzkovali pred pár rokmi. Asi po roku jazdenia môj brat zatúžil po daľšom pionierovi (Jawa 05). Asi pred 1,5 rokom som si zadovážil daľšieho Pioniera (Jawa 21), ktorého som aj prerobil na crossu. Ako som rástol a vozil som sa, uvedomil som si, že už pre mňa pionier nepostačuje, tak som tento rok kúpil od susedov Simson S51 12V s PP , ktorý bol po motoristickej stránke veľmi dobrý, tak som sa tešil s dobrého kšeftu.

Potom prišlo leto a ja som začal tažko pracovať s jasným cieľom - zarobiť si na už ozajstnú motorku s papiermi - MZ 150. A podarilo sa. 7. augusta som si šiel po ňu z Trenčína až do Šale. V ten deň bolo strašné počasie, stále len pršalo, ale ja som bol spolu s tatom optimista. Na dané miesto sme prišli asi okolo pol ôsmej večer, našťastie prestalo pršať. Po krátkej skúšobnej jazde sme neváhali a kúpili ju. Cesta späť nám trvala 1,5 hodiny. Bol som šťastný jako blcha.

Moja MZ 150 nemá chyby. Má modro striebornú metalízu, motor má najzdených 4100 Km po GO, skvelé riadidlá a ovládače z Aprilie. No čo už viacej môžem len chcieť, proste ideálna motorka pre mňa.


Pridané: 07.09.2006 Autor: petrik1225 Zdieľať

Súvisiace články:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »