Anketa:
Vyskúšajte Yuki
ZdieľaťPridané: 01.11.2006 Autor: SONKA1709
Čitatelia: 14114 [Vaše stroje - Moja motorka]
Hodnotenie mojej výhernej motorky - Yuki Vista 250 Soft
Tak takto som sa k nej dostala...
![]() |
Určite sa ešte pamätáte, bolo to na motozraze Red Devils-ákov na Kamennom Mlyne. Už vtedy mi Dušan (inak riaditeľ predajne Yuki v Bratislave) odovzdal kľúčiky od novučičkej motorky Yuki Vista 250 Soft (Red Devils limited edition). Radosť nemala konca, rovnako ako aj vyše týždňové čakanie na jej príchod "domov" (áno, to málokto vedel, ešte som si na to musela chvíľku počkať, kým som si ju mohla priviezť), ale o to bola potom vzácnejšia.
Hneď po príchode sme si ju všetci (tým sa myslí celá moja rodinka) vyskúšali, a možem dúfam povedať, kedže sme už jednu motorku vlastnili, začali sme ju aj porovnávať s našim Intruderom VS 800. Po naštartovaní nás fakt milo prekvapil zvuk motorky (asi preto že je v nej Honda motor). Jemne drsné a na 250-ku už možno aj hlučné tóny boli jej prvým plusom. Po nasadnutí mi trochu vadila výška sedla (ale to som ani nemusela spomínať, veď drvivá väčšina ľudí je odo mňa vyššia... :-(( ) ale chvlabohu som ešte stále dočiahla na zem. Čo je ale dôležitejšie pre ľudí podobnej stavby tela ako som ja, motorka je ľahká (teda aspoň oproti väčším choprom), a tým aj výborne udžateľná a ovládateľná. Radenie rýchlostí jej išlo ešte trošku ťažkopádne, ale to jej musíme ako novému bike-u prepáčiť a vlastne - všetko sa raz zabehá a bude to ok.
Po prvom "okukávaní" nasledoval test jej jazdných vlastností. Výkon Yuki-ny je na jej obsah motora skutočne postačujúci - poľahky zvládla aj väčšie kopce a to hneď s dvoma pasažiermi. Rýchlosť žiaľ zatiaľ nemôžem komentovať, keďže je stále v zábehu a viac ako 60 km/hod. som na nej pre istotu neskúšala (riadim sa pekne podľa pokynov Dušana - mal by ma pochváliť...), ale na budíkoch svieti 120-ka a to je pre budúcnosť pozitívne číslo, nie?
![]() |
Okrem iných detailov by som mohla vyzdvihnúť aj objem nádrže, priestranné sedadlá pre oboch jazdcov, zadnú opierku a nezabudnime na cenu. Ale to je už pre vás ostatných, ja som totiž za ňu neplatila :-)))))
![]() |
Ak by som to teda mohla zhrnúť, Yuki Vista 250 je podľa mojej mienky vhodná najmä pre mladých motorkárov (môže to byť aj začínajúci zelenáč), ďalej pre ženy všetkých vekových kategórií (tak chlapci skúste svojim polovičkám splniť ich sen o motorke...) a pre pokojnejšiu jazdu môže byť aj dobrou alternatívou pre väčšieho borca.
Veď vyskúšajte sami - stačí zabehnúť do predajne Yuki Slovakia na Staviteľskej 3 v Bratislave a presvedčte sa. Sú tam správni chlapci, ktorí vám vo všetkom poradia a pomôžu.
Tak sa majte, ja idem jazdiť kým je pekné počasie!!!
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!