ISSN 1336-6491 | Online: 2198 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Očami spolujazdca alebo od CBR k DR BIG 1/3

 Zdieľať

Pridané: 10.11.2006 Autor: Svajciarka
Čitatelia: 15555 [Vaše stroje - Moja motorka]

„Pána doktora“ netreba nejak zvlášť predstavovať. Tí čo mali tú česť vyskúšať si túto motorku vedia, že je to jedinečný zážitok, a tí, čo nevýskúšali, nevedia, o čo prichádzajú.

Zrejme je nezvyčajné hodnotiť motorku z pohľadu spolujazdca, ale uznajte pri mojej výške 1,57m nemám inú šancu. V motorkárskom svete sa pohybujem zatiaľ šesť rokov, a vďaka Švajčiarovi mám možnosť porovanať viac motoriek. Cez Hondu CBR 1000, Suzuki DR 650, Yamaha FZR 1000 Streetfighter, skútre Yamaha Majesty 250 a Honda Foresight 250 si dovoľujem napísať, že Suzuki DR 800 Big, je najlepší v každom smere!

To však neznamená, že spomenuté motorky nestáli za nič. Každá jedna má svoje čaro a každá je lepšia v niečom inom. A hlavne žiadna nás nikdy nenechala v štichu.

Honda CBR 1000 – krásne spomienky na začiatok vzťahu so Švajčiarom. Jazda na nej bola !rýchla!. Ako prvá motorka, na ktorej som sedela a viezla sa, musim povedať, že klobúk dolu. Adrenalín mi zohrieval krv do bodu varu.

 Honda CBR 1000
Honda CBR 1000

Suzuki DR 650 – výzorovo dosť veľká zmena, čo sa týka pohodlnosti extra zmena nebola. Kráska to však bola, treba uznať.

 Suzuki DR 650
Suzuki DR 650

Yamaha FZR 1000 Streetfighter – nebola to brutálna úprava, akú si pod slovom streetfighter predstavíme. Bola to jemnejšia verzia, napriek tomu dosť nepohodlná. Čo je však ťažko uveriť nabehali sme na nej najviac kilometrov. Bola našou súčasťou na dovolenke v Maďarsku pri Balatone. Dá sa povedať, že to bola veľmi príjemná cesta.

 Yamaha FZR 1000 Streetfighter
Yamaha FZR 1000 Streetfighter

Yamaha Majesty 250 – obrovský prechod. Znížil sa výkon (podstatne) a spotreba tak isto, čo je však veľké plus. Zvýšilo sa pohodlie a niekedy dosť dôležitý úložný priestor. Presedlali sme na pohodovú jazdu.

 Yamaha Majesty 250
Yamaha Majesty 250

>

Pridané: 10.11.2006 Autor: Svajciarka Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »