ISSN 1336-6491 | Online: 3316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Môj splnený sen - Jawa 250 r. v. 1966

 Zdieľať

Pridané: 01.03.2007 Autor: Reeno
Čitatelia: 20950 [Vaše stroje - Moja motorka]

Chcem sa vám len pochváliť, splnil sa mi môj sen.

Už ako malý chalan som sníval o tom, že si raz kúpim svoju vlastnú motorku. Pred pár rokmi sa mi to splnilo, kúpil som si jawku 250-559, no rozobratú v v takej veľkej drevenej debni. Trvalo mi skoro dva roky, kým som ju dal do takého stavu ako je dnes.

 Jawa 250
Jawa 250

Keďže moja finančná situácia nie je práve taká ako by som si predstavoval, tak sa to všetko predlžuje. Keď sa nájdu korunky, ktoré môžem dať bokom, tak vždy niečo dokúpim a vymením. Kto by to povedal, že na skoro domáceho výrobcu budú náhradné diely také predražené... Preto nečakajte nejaký zázrak, robil som čo som vedel a na čo moje sily stačili. Nejaké veľké zmeny som na nej nerobil a do konštrukcie nezasahoval, aj keď by som rád zmenil sklon vidlice, ale na to si netrúfam. Ale pár predsa - zadné tlmiče som len trošku odhalil a to tak, že som skrátil šálky, ktoré kryjú pružinu tlmiča a dookola som navŕtal diery a cele to nachrómoval. Keďže sedlo som nemal, tak je teraz dvojdielne, ale nie som si istý či by na spolujazdcovom mieste niekto dlhšie obsedel. Ráifky kolies, hmm, na nové nebolo, a na mojich bol vypadaný chróm, tak sú prebrúsené. Ak sa nájdu nejaké korunky, určite sa objavia nové ráfiky a výfuky v chróme.

 Jawa 250
Jawa 250

Touto cestou vás zároveň žiadam, kto sa jawkám rozumiete, ozvite sa mi prosím. Je to Jawa 250 typ 559 z roku 1966, teda aspoň tak uvádza veľký techničák. Ďakujem.

 Jawa 250
Jawa 250

Pridané: 01.03.2007 Autor: Reeno Zdieľať

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »