Anketa:
Keeway ARN 125
ZdieľaťPridané: 01.02.2007 Autor: retep7411
[Vaše stroje - Moja motorka]
Jednoznačná Čínska voľba. Aj keď ktovie koľko vydrží.
Prečo som sa rozhodol napísať niečo o motorke Keeway? No ja keď som išiel kupovať tento stroj, tak som si myslel, že nejaké testy nájdem na internete, no nebolo tomu tak. Preto píšem toto pre ostatných, ktorý uvažujú o kúpe tejto motorky.
Ja som mal zálusk na motorku kvôli tomu, že nie som z mesta a dochádzať do školy autobusom v lete je peklo. Preto som volil alternatívu 125 cm3.
![]() |
Motorku som zakúpil v októbri 2006 takže tu nejdem písať velké recenzie, ale postupne budem svoje poznatky dopĺňať. Na začiatku som uvažoval o kúpe Keeway, ale modelu Focus. No nakoniec som vybral ARN. Pretože som sa stretol s viacerými predajcami, ktorí mi ju odporúčali viacej ako Focus. ARN je model vyrábaný priamo pre motor 125 cm3. Naproti tomu Focus je model pre 50 cm3 a 125 motor je do neho iba osadený s malými zmenami. Ďalším detailom je, že ARN má vykrojené časti na nohy, čo ovplyvňuje pohodlie jazdca. Tých dôvodov bolo viac, ale nebudem ich tu teraz rozoberať.
![]() |
Zatiaľ mám na skútri najazdených iba 500 km a absolvoval som garančnú prehliadku. V podstate mi vymenili olej, nastavili ventily a karburátor a požiadal som zväčšenie tvrdosti zadnej pružiny. To by som zvládol aj ja sám, ale nakoľko je skúter v záruke, sú povinné servisné prehliadky u predajcu.
Skúter napriek tomu, že je čínskej výroby, neodlišuje sa kvalitou materiálu od iných značkových skútrov. Jedinú výhradu čo by som mal, je veľká vôľa v ovládacích páčkach brzdenia. Dosť sa kývu vo vertikálnom smere. A ešte aby som nezabudol, tiež mohli pod rukoväť na ovládanie plynu vložiť nejakú grafitovú podložku, tiež to pôsobí dojmom, že sa ide rozsypať.
![]() |
Jazdné vlastnosti sú zatiaľ vynikajúce. Prvých 200 km som najazdil pri rýchlosti do 50 km/h, no zistil som, že takto pomaly sa nedá jazdiť a tak som postupne rýchlosť zväčšoval. Asi tak pri 400 km som vyskúšal plyn potočiť na doraz. Akcelerácia z 0 do 80 km/h je vynikajúca, no potom sa ručička tachometra záhadne spomalí. Avšak dokáže sa vyšplhať na 100 km/h, čo si myslím, že nie je zlé.
Motor má aj dostatočný krútiaci moment, čiže v kopcoch pri záťaži iba vodiča nemá problém. So spolujazdcom nemám zatiaľ skúsenosť, pretože sa neodporúča počas zábehu využívať naplno užitočnú hmotnosť (150 kg). Na motore nepočuť žiadne odlišnosti po 500 km. Má pekný zvuk 4-taktu. Spotreba pri prvom natankovaní a prejdení prvých kilometroch je asi 5 litrov/100km. No netreba sa zľaknúť, motor je nový, neobrúsený. Asi po 300 km sa spotreba ustálila na 3 l/100 km. No keď som jazdil posledné kilometre pred zazimovaním, spotreba išla na 2,5 l/100 km. Samozrejme netreba to s akceleráciou preháňať. Keď som bol aj v meste, nie je problém ujsť na križovatke hocikomu.
![]() |
Skúter je inak tvarovo moderný a nie je vôbec poznať, že je z Číny.
![]() |
Pridané: 01.02.2007 Autor: retep7411 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Keeway 125 ARN 2004:
Foto: | |
![]() Pridaj obrázok | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Keeway |
Model: | 125 ARN |
Rok: | 2004 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124 ccm |
Max. výkon: | 6.80 k (5.00 kW) / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 mm x 57.8 mm |
Palivový system: | karburátor |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 120/70-12/4PR |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 130/70-12/4PR |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 100 kg |
Dĺžka: | 1920 mm |
Šírka: | 705 mm |
Výška: | 1165 mm |
Svetlá výška: | 120 mm |
Objem nádrže: | 5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 82 km/h |
Spotreba paliva: | 2.8 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 133 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Keeway 125 ARN' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Keeway 125 ARN' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Keeway 125 ARN 2004' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Keeway 125 ARN' na www.google.com
- Pridaj obrázok do databázy
Súvisiace články:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!