Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10592)
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Korzika a Francúzske alpy 2006 2/10

Pridané: 11.04.2007 Autor: todra

Stan, prvé kúpanie a pome na motorku. Na prvý deň na ostrove sme si vybrali ľahšiu a kratšiu trasu len tak na poobedie, keďže sme neboli zrovna vyspatí. Vybrali sme sa hore na sever, na prst korziky – výčnelok na úplnom severe. V Bastii sme mestskými serpentínami po D31 vystúpali nad mesto, a potom sa to začalo – jeden krajší výhľad ako druhý, musel som stáť každú chvíľu a kochali sme sa. Fotky hovoria sami za seba.

Pohľad na BASTIU zvrchu, v diaľke vidieť lagúnu Etang de Biguglia

Cesta zišla opäť dole k moru, a po D80 sme si smerom na sever užívali prímorskej rýchlej cesty a kvalitného asfaltu. Na Korzike sa počas histórie vystriedalo mnoho vládcov a po každom z nich tam ostali nejaké stopy.

Strážna veža z obdobia Janovskej nadvlády

Skoro na vrchu ostrova, pri dedine Macinaggio sa cesta zakrútila do vrchu, smer západ a presekla vrch prstu na druhú stranu ostrova. Trochu sa začalo zendurievať a krásny asfáltek zmizel.

Pohľad z úplného severu Korziky smerom na juh, západné pobrežie

Cestou dolu na juh, po západnej strane už bola polka cesty v rekonštrukcii, a vozovka bola plná štrku, čo mi nepridalo zrovna na klude, a modlil som sa kedy to už skončí. Pekne kľukatá cesta k tomu a z plánovanej 3 hodinovej cesty bol 6 hodinový výlet. Už sa stmievalo, a keď skončili opravy cesty, trochu sme tomu vyťali, a tesne pred zálivom Golfe de St. Florent sme to stočili späť do Bastie, cez horský prechod Col de Téghime, 536 m. Ten úžasný večerný výhľad na Bastiu a nižšie položenú lagúnu s našim kempom doslova bral dych. Viditeľnosť odhadujem tak na cca 30-50km…

Opäť BASTIA zvrchu, tentokrát v noci

4. DEŇ – 18. 7. – utorok

Ráno sme spravili rýchly presun do kempu, v ktorom som pred 10 rokmi pracoval. Približne 70 km južne pod Bastiou, po N 198, v dedine Cateraggio, sme zabočili do ľava k moru do kempingu Marina d’aléria, uchmatli PREDPOSLEDNÉ voľné miesto (o cca 12.00) a zakempovali. Tu ostaneme aspoň dva dni, je to výborná poloha na výjazd do vnútrozemia i mierne na juh. Po povinnom mori sme sadli na moto, a za dnešný cieľ sme si zvolili mestečko CORTE vo vnútrozemí, vzdialené asi 50 km. Krásna kvalitná cesta sa postupne viac a viac zakrúcala a dvíhala do hôr. V nejakom sprievodcovi písali že priemerná nadmorská výška na Korzike je nejakých 700 m n. m., je to dosť hornatý ostrov. Tieto hory snáď každých cca 50 km úplne menia charakter. Raz sú to holé oblé kopce, potom ostré „tatry“, o kúsok ďalej špicaté, či oblé, skoro rovné bralá až ihly, neskôr ružové, potom zase biele, inde samý les. Každú chvíľu prechádzate nejakú horskú riečku zarezanú niekde 5 m, niekde 100 m do zeme. Samé kaňony a rokliny. Úchvatná krajina.

Kdesi vo vnútrozemí, v okolí CORTE